Czy warto reklamować się mobilnie?

Czy warto reklamować się mobilnie? Spectral-Design - Fotolia

Reklama powinna być przede wszystkim skuteczna. Czy w Polsce warto reklamować się na urządzeniach mobilnych?

Według badań GFK Polonia około 30% Polaków korzysta ze smartfona. Firma badawcza Gemius poinformowała, że w marcu liczba odsłon z urządzeń mobilnych osiągnęła w Polsce miliard miesięcznie.

Dlaczego reklamować się mobilnie?

Serwis interaktywnie.pl w swoim raporcie na temat marketingu mobilnego w 2012 roku podał pięć powodów, dla których warto się reklamować na urządzeniach mobilnych.

Atrakcyjna grupa docelowa

Internetu mobilnego w Polsce używają przede wszystkim ludzie młodzi oraz profesjonaliści, którzy potrzebują go do pracy. Są to dynamiczne i atrakcyjne dla reklamodawców grupy.

Podobne artykuły:

Brak tłoku

Strony mobilne są znacznie mniej naładowane materiałem niż pełnowymiarowe strony internetowe. Oznacza to, że w większości wypadków na jedną stronę przypada tylko jedna kreacja reklamowa, co zdaniem Olgierda Cygana z agencji Digital One wychodzi na zdrowie wszystkim – właścicielom serwisu, reklamodawcom i użytkownikom.

Różne formy reklamy

Reklama mobilna, choć kojarzy się głównie z banerami, może mieć także formę filmu lub interaktywnej kreacji. Na platformy mobilne dostępne są niemal dowolne formaty rich-mediowe. Aplikacje mobilne dają możliwość lokowania produktu, co również jest interesującą formą promowania produktu.

Geolokalizacja

Użytkownicy często korzystają na smartfonach z wyszukiwarek lokalnych produktów lub usług oraz serwisów lokalizujących, takich jak mapy Google. Z tego względu reklama w tym kanale jest szczególnie atrakcyjna dla właścicieli niewielkich, lokalnych przedsiębiorstw.

Duża skuteczność wiadomości sms

Oprócz reklamowania się w mobilnym internecie, telefony oferują także reklamę przez SMS, która nadal jest atrakcyjnym kanałem promowania produktu.

Czy warto?

Według Anny Gruszki z Codemedia. SA. Reklama w aplikacjach mobilnych jest tańsza, niż ta na portalach, ale mniej skuteczna. Reklama mobilna jest formą reklamy internetowej. Dzięki temu jest całkowicie mierzalna, a dostęp do statystyk odbywa się w czasie rzeczywistym.

Problemem jest mniej rozpoznana sytuacja na rynku. Reklamodawcy nie dysponują precyzyjnymi i obiektywnymi danymi dotyczącymi konkretnych aplikacji. Badanie oglądalności megapanel zlicza jedynie odsłony wykonane za pomocą smartfona i tabletu, nie rozgraniczając, czy użytkownik oglądał pełną, czy mobilną stronę.

Gdzie warto?

Według badań Inmobi w Polsce najbardziej popularnym systemem jest Android, który jest używany przez 73,3% użytkowników. Zainstalowany na urządzeniach Apple iOs jest używany przez 12,3% użytkowników a na windows przypada 6,5%.

Za 76,1% odsłon odpowiadają w Polsce smartfony. Około 19,5% odsłon jest generowanych przez tablety, a 4,4% generują użytkownicy telefonów bez systemu operacyjnego.

Widać także rozstrzał między ilością odsłon na stronach mobilnych i w aplikacjach. Około 27% odsłon jest wyświetlanych  na stronach. Pozostałe 73% jest wyświetlane w aplikacjach. 

Podobne artykuły:

Konrad Budek