Czym jest fulfillment?

Czym jest fulfillment? oexebusiness.com

Osobom, które dopiero zaczynają swoją karierę w branży e-commerce, często marzy się duży magazyn z towarami z całego świata. Niestety posiadanie takiego magazynu wiąże się z kilkoma kwestiami, o których należy pamiętać.

Przede wszystkim w przechowywanych towarach zamrożony jest kapitał firmy, a do tego trzeba ponosić comiesięczne koszty związane z utrzymaniem personelu i obiektu. Oznacza to wysoki poziom kosztów w ciągu roku przy braku gwarancji stałych dochodów. Z tego właśnie względu warto rozważyć skorzystanie z usług fulfillment, dzięki którym można znacząco ograniczyć wydatki.


Fulfillment – co to właściwie jest?

Z internetu w Polsce korzysta niemal 80% osób, a ponad 50% z nich dokonuje zakupów online. Jest to rynek, który stale się rozwija, dlatego biznes związany ze sprzedażą on-line to z pewnością branża przyszłościowa. Początkowo przyjmowanie zamówień, pakowanie ich czy wysyłka nie sprawia większych problemów, ale wraz z rozwojem firmy mogą pojawić się kłopoty z terminowością, a właśnie na szybkiej wysyłce najbardziej zależy klientom. Fulfillment to idealne rozwiązanie, dzięki któremu można oddelegować wszystkie zadania logistyczne związane z e-commerce do zewnętrznej firmy logistycznej.

Oferta pod względem fulfillmentu obejmuje przede wszystkim magazynowanie, pakowanie zamówień oraz wysyłanie przesyłek do klientów. Niektóre firmy w ramach tej usługi oferują także obsługę zwrotów, pakowanie indywidualne czy obsługę zamówień b2b wraz z wysyłką paletową, a więcej na ten temat można przeczytać na stronie https://oexebusiness.com/czy-fulfillment-sprawdzi-sie-w-twoim-e-commerce.

Czy warto korzystać z fulfillmentu?

Z fulfillmentu warto skorzystać w sytuacji, gdy rośnie ilość zamówień, a towary zajmują coraz więcej miejsca. Wówczas można rozejrzeć się za firmą, która oferuje takie usługi. Dzięki outsourcingowi najbardziej czasochłonnych czynności logistycznych można naprawdę sporo zaoszczędzić, zwłaszcza że ponosi się koszty związane tylko z wykonanymi czynnościami, a nie z etatem. Atutem tego rozwiązania jest także skalowalność biznesu, czyli możliwość dopasowania zasobów ludzkich oraz miejsca magazynowego do amplitud sprzedaży.

Fulfillment daje też możliwość zamiany kosztów stałych magazynu na koszty zmienne magazynowania, np. za półkę czy paletę na dobę. Tego typu usługi pozwalają skutecznie zoptymalizować koszty wysyłki do klienta, ponieważ jednocześnie realizowane są duże wolumeny przesyłek, co realnie zmniejsza koszty transportu. Fulfillment to także obniżenie kosztów materiałów operacyjnych, możliwość digitalizacji całego procesu zamówienia, a nawet outsourcingu insertowania i druku dokumentów fiskalnych czy systemowej obsługi zwrotów i korekt sprzedaży.

Czy fulfillment się opłaca?

Usługi fulfillment są skierowane głównie do sklepów internetowych, które nie są w stanie realizować samodzielnie wszystkich zadań związanych ze sprzedażą. Z fulfillmentu korzystają nie tylko e-sprzedawcy, ale także producenci, dystrybutorzy czy agencje marketingowe. Dopóki jednak można obsługiwać sprzedaż własnymi zasobami, to warto jak najdłużej z tej opcji korzystać, ponieważ jest optymalna pod kątem finansowym.

O fulfillmencie warto pomyśleć dopiero wtedy, gdy konieczne staje się wynajęcie magazynu, wyposażenie go oraz zatrudnienie pracowników. Wówczas warto zastanowić się nad kosztami, które zwykle wynoszą nawet 8-10 tysięcy złotych miesięcznie. Zdecydowanie niższe są koszty fulfillmentu dlatego coraz więcej firm z branży e-commerce decyduje się na optymalizację łańcucha logistycznego.