Dlaczego inni mogą sprzedawać więcej?

Dlaczego inni mogą sprzedawać więcej? fotolia.pl

Jak wybrać partnera biznesowego, który dostarczy profesjonalną usługę? Co decyduje o skuteczności i jakości działań nowoczesnego call center? Ludzie? Technologie? Procesy? Co sprawia, że można sprzedawać więcej?

W życiu każdego menedżera nadchodzi dzień, w którym musi sobie zadać niezwykle ważne pytanie: jak sprzedać jeszcze więcej? Tego rodzaju myśli pojawiają się w głowie z pewnością niejednokrotnie, a na dodatek postawiony problem nie ma prostego rozwiązania. Co prawda możliwości jest sporo, a dynamicznie rozwijający się rynek wciąż dostarcza nowych, jednak w pierwszej kolejności zdecydowanie najlepiej postawić na sprawdzone rozwiązania.

Czas na call center

Jednym z nich jest call center. To sektor sprzedaży, który funkcjonuje od wielu lat, a jego skuteczność została dogłębnie udokumentowana. Pozwala docierać do klientów bardzo szybko i sprawnie. Centrów telemarketingowych jest jednak wiele, a na dodatek jest to branża, która wciąż się rozwija. Jak zatem wybrać odpowiedniego partnera takiej usługi? Co powinno go cechować? Wreszcie jak powinno funkcjonować call center, któremu możesz zaufać?

By dokładnie odpowiedzieć na te pytania, warto pochylić się nad drogą, jaką przechodzą instytucje decydujące się na skorzystanie z outsourcingowych usług świadczonych przez Call Center Inter Galactica – doświadczony ekspert i jeden z liderów branży contact center.

Na początku oczywiście należy określić własne potrzeby, aby firma telemarketingowa mogła odpowiedzieć przygotowaniem odpowiedniej oferty. Na tym etapie podmiot obsługujący powinien wykazać się właściwym know-how, które zdobywa się poprzez lata doświadczeń i dogłębną analizę rynku.

Podobne artykuły:

Dobra komunikacja pomiędzy obiema stronami zaowocuje profesjonalnie przygotowaną propozycją, a w następnej kolejności doprowadzi do podpisania umowy i rozpoczęcia projektu. Pierwszym krokiem będą prace informatyczne, w tym przygotowanie technologii adekwatnych do stawianych wymagań. Chociaż projekty bywają dosyć podobne, każdy klient czymś się wyróżnia. Solidne call center będzie potrafiło dostrzec niuanse i dostosować się do potrzeb, np. poprzez stworzenie autorskich aplikacji.

Nabór pracowników

Kolejne działania leżą przede wszystkim po stronie call center. Po wybraniu odpowiedniej technologii czas na rekrutację pracowników. Według Call Center Inter Galactica nabór odpowiednich ludzi (w tym ekspertów z różnych dziedzin) oraz ich przeszkolenie to jedne z ważniejszych faz całego projektu. Ewelina Janusz-Patyk, Chief Knowledge Officer tłumaczy - Bez właściwego przygotowania trudno o sukces. Nie chodzi tylko o szkolenie teoretyczne czy praktyczne. W dobie ogromnej konkurencji pozytywne efekty przyniesie centrum telemarketingowe, które nie tylko zapewnia odpowiednie kwalifikacje, ale także stwarza pracownikom kreatywną atmosferę oraz potrafi ich zmotywować do jak najlepszej pracy.

Projekt wreszcie zaczyna żyć i przynosi pierwsze efekty. To jednak nie koniec pracy. Nad całym procesem należy nadal czuwać, dbając o najwyższą jakość. Po raz kolejny z pomocą przychodzą technologia i długoletnia praktyka. Nowoczesne centrum monitorowania oraz właściwie ukształtowane procesy controllingu i raportowania pozwalają na korygowanie ewentualnych niedoskonałości zanim przerodzą się w poważne błędy oraz na odpowiednie zarządzanie talentami, tak aby maksymalizować sprzedaż.

Analiza projektu

Warto w tym momencie bliżej przyjrzeć się technologii, która obecnie umożliwia wydajną i bogatą analizę projektu. Podstawą działania jest system operacyjny. Nowoczesne i dobrze prosperujące centra posiadają swój własny, autorski program. Według Call Center Inter Galactica kolejnym niezwykle ważnym elementem są narzędzia BI oraz BPM. To dzięki nim można badać trendy sprzedaży, planować strategie, czy zarządzać wynikami pracowników. Pozwalają łatwo identyfikować problemy, prognozować i planować, a tym samym optymalizować zyski. Są to środki kluczowe do zaspokojenia rynkowych potrzeb.

Call center doskonale spełniające swoją rolę jest zatem połączeniem odpowiednich ludzi, procesów i technologii. Czy to wszystko? Jeszcze nie. Należy bowiem pamiętać, że rynek jest tworem o cechach żywej istoty. Podobnie jak konsumenci nieustannie ewoluuje, dąży w jakimś kierunku. Dlatego nie ma gotowego przepisu. Oprócz wszystkich wspomnianych elementów liczy się także zrozumienie biznesu połączone z innowacyjnością – dodaje Ewelina Janusz-Patyk. Call center musi cechować się dobrze rozumianą elastycznością, która pozwala na kontrolowane i przemyślane zmiany, ale nie dopuszcza do przypadku.

Wydaje się więc, że odpowiedź na postawione w tekście powyżej pytania jest oczywista. Procesy i technologia to tylko narzędzia w rękach człowieka, więc ostatecznie wszystko zależy właśnie od niego.

Według ekspertów Call Center Inter Galactica to oczywiście prawda, jednak nie należy zapominać, że podstawą istnienia telemarketingu jest jak najlepsze reprezentowanie klientów w kontakcie z konsumentami produktów bądź usług. To kwestia absolutnie kluczowa, która zawsze powinna być stawiana na pierwszym miejscu. Ludzie znajdują się zarówno po jednej, jak i po drugiej stronie słuchawki, dlatego profesjonaliści z CCIG kierują się prostą zasadą - Zawsze warto porozmawiać. Jednak doskonale wiedzą, że świetnie zrealizowane zadanie to także odpowiednie środki i umiejętności, sam człowiek to za mało. Dlatego wiodące centra kontaktu powinny łączyć wykwalifikowany personel, elastyczne i szczelne procesy oraz nowoczesną technologię, by razem, dzięki efektowi synergii, wygenerowały jak najlepszy efekt, czyli sprzedawały jeszcze więcej.

Podobne artykuły:

Call Center Inter Galactica