Dlaczego powinieneś wiedzieć, czym jest Autonomiczny CRM?

Dlaczego powinieneś wiedzieć, czym jest Autonomiczny CRM? shutterstock

Media społecznościowe zrewolucjonizowały sposób komunikacji między ludźmi. Przyczyniły się również do zmian, jakie nastąpiły w sposobie dotarcia do klienta. Nie wystarczy już wprowadzenie kilku danych do systemu.

Wyobraź sobie, że jesteś właścicielem sklepu odzieżowego usytuowanego w kiepskiej lokalizacji, a utarg dzienny jest znikomy lub żaden. Bazujesz wyłącznie na tych klientach, którzy odwiedzają cię od lat. Wiesz o nich wszystko, są dla ciebie bliscy. Dostarczasz im produkty idealnie dopasowane do ich potrzeb, oni natomiast dostarczają tobie źródło dochodu.

Podobne artykuły:

Wiesz, że trzeba iść z duchem czasu, dlatego zakładasz sklep w internecie. Nie widzisz swojego klienta, nie możesz z nim porozmawiać, nie wiesz czego szuka i nie wiesz czego od ciebie oczekuje. Zaczyna brakować ci stałych relacji.

Czy dostępne systemy CRM i Marketing Automation są dobrym rozwiązaniem?

Szukając rozwiązania natrafiasz na dwa pojęcia: CRM i Marketing Automation. System CRM to: Customer Relationship Management, czyli w wolnym tłumaczeniu zarządzanie relacjami z klientami. Klasyczny CRM to narzędzie, które daje możliwość zbierania danych o kliencie. Te informacje wprowadzasz ręcznie, a cały proces może odbywać się bez udziału internetu. Dzięki temu wiesz, kim jest klient, ile kupił rzeczy do tej pory, jakiego rodzaju są to produkty i co jaki czas dokonuje zakupu.

W Polsce mamy prawie 8 milionów internautów. Załóżmy, że w danym tygodniu 1 na 10 000 osób zrobi zakupy w twoim sklepie. Daje to 800 pozycji zawierających imię, nazwisko, adres, id produktu oraz dziesiątki informacji behawioralnych. W sumie będzie to kilkanaście tysięcy informacji. Ile czasu zajmie ci wprowadzanie tych danych ręcznie? Ten problem rozwiązuje Marketing Automation, który jest oprogramowaniem zbierającym informacje o czynnościach, jakie wykonuje klient. Następnie przetwarza je w taki sposób, aby dotrzeć do niego z bardziej spersonalizowaną ofertą. Jeśli jest to dla ciebie zadowalające, możesz na tym poprzestać, a jeśli nie…

Social CRM, czyli jak budować relację z pomocą mediów społecznościowych?

Media społecznościowe na przełomie ostatnich lat stały się głównym kanałem komunikacji. W 2003 r. powstał LinkedIn, rok później pojawił się Facebook, rok 2006 był początkiem Twittera, natomiast 2010 r. – Instagrama. Twój potencjalny klient ma konto przynajmniej w jednym z nich. Co to oznacza? Ogrom cennej wiedzy, którą możesz zdobyć na temat swojego klienta.

Social CRM to narzędzie, które automatycznie zbiera informacje o ruchu w e-sklepie. Mało tego – w czasie rzeczywistym wyszukuje informacje o potencjalnym kliencie w mediach społecznościowych. Mając komplet informacji, system dopasowuje ofertę do konkretnego użytkownika.

Jak zwiększyć ilość i wartość zakupów?

Kasia ma 26 lat, jest z Krakowa, w upalny dzień w środku lata wchodzi do e-sklepu, loguje się i szuka rzeczy, która zaspokoiłaby jej – jeszcze nie do końca sprecyzowaną – potrzebę. Przegląda spodenki, sukienki i bluzy, nie znajduje nic dla siebie, więc porzuca wirtualny koszyk, po czym otrzymuje powiadomienie na Facebooku: „Hej, szukasz czegoś na upalne dni? Mamy 50 proc. zniżki na sukienki”.

Jak do tego doszło? E-CRM automatycznie pobrał informacje o Kasi. „Wiedział”, z jakiego miasta pochodzi i jaka jest tam pogoda, po ruchu w sklepie ocenił, co byłoby dla niej najlepsze. Ponadto, Autonomiczny e-CRM na podstawie historii innych klientów twojego e-sklepu, samodzielnie wypracowuje najlepszy scenariusz marketingowy, który wpłynie na zwiększenie ilości oraz wartości zakupów.

Media społecznościowe zrewolucjonizowały sposób komunikacji między ludźmi. Przyczyniły się również do zmian, jakie nastąpiły w sposobie dotarcia do klienta. Nie wystarczy już wprowadzenie kilku danych do systemu. Historia transakcji to także zbyt mało. Obecnie, aby dotrzeć do klienta trzeba patrzeć szerzej. Należy brać pod uwagę wszystkie aspekty, które przyczyniają się do podjęcia decyzji o zakupie.

edrone Magda Rymarczyk