Efektywna automatyzacja pracy przedstawicieli handlowych

Efektywna automatyzacja pracy przedstawicieli handlowych comarch

Kręgosłupem większości firm handlowych są przedstawiciele handlowi, którzy większość czasu spędzają w terenie szukając nowych kontrahentów i planując zwiększenie sprzedaży u stałych klientów.

Praca handlowca w terenie jest bardzo ważnym źródłem dochodów, ale jednocześnie generuje duże koszty, dlatego wszystkie jego działania powinny być przemyślane, a codzienny plan działania jak najbardziej optymalny. Lekiem na całe zło są rozwiązania SFA (ang. Sales Force Automation), których zadaniem jest maksymalne wykorzystanie potencjału handlowca dzięki dostarczaniu kluczowych narzędzi na wyciągnięcie ręki.

Wszystkie informacje noś w kieszeni, czyli aplikacje SFA

Aplikacje SFA to wszystkie informacje potrzebne to przeprowadzenia trafionych transakcji w jednym miejscu. Przedstawiciel handlowy może osiągnąć jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe mając bezpośredni dostęp z każdego miejsca na świecie do wszystkich kluczowych informacji. Ciekawym przykładem aplikacji tej klasy są rozwiązania COMARCH.

Wsparcie przy spotkaniach handlowych

Wykorzystując moc aplikacji SFA możesz z wyprzedzeniem zaplanować optymalną trasę do pokonania następnego dnia podając listę klientów, których chcesz odwiedzić lub zdając się na sugestię oprogramowania. Wysokiej klasy rozwiązania Sales Force Automation są w stanie trafnie podpowiedzieć jakich klientów warto odwiedzić by zmaksymalizować wyniki sprzedażowe. Każdy handlowiec doceni te proste ułatwienia, które sprawią, że jego praca stanie się łatwiejsza i wygodniejsza.

Bezpośrednio przed wizytą u kontrahenta lub w jej trakcie sięgnij po telefon, aby w szybki i dyskretny sposób zapoznać się ze wszystkimi kluczowymi informacjami i wskaźnikami dotyczącymi Twojego partnera biznesowego. Uruchamiając kartę klienta na swoim telefonie lub tablecie poznasz całą dotychczasową historię transakcji, w tym ewentualne nieuregulowane należności. System podpowie Ci, jakie produkty najczęściej go interesowały i jakie promocje lub ulgi mu przysługują. Po udanych negocjacjach możesz złożyć zamówienie na wybrane usługi i produkty wciąż korzystając z jednej aplikacji i swojego ulubionego urządzenia mobilnego.

Na zakończenie wizyty zapisz cele, które aplikacja automatycznie przypomni Ci przy kolejnej wizycie. Ponadto dla zachowania chronologii i ciągłości historii działań z klientem po wyjściu ze spotkania możesz dodatkowo sporządzić notatkę opisującą wszystkie ustalenia, ważne punkty spotkania oraz twoje przemyślenia. Przydadzą się one, kiedy następnym razem zaplanujesz odwiedziny u kontrahenta.

Podsumowując owocny dzień zamów ulubioną kawę, usiądź wygodnie i prześledź dzisiejszy dzień, bieżący miesiąc lub może cały obecny kwartał za pomocą narzędzi klasy business intelligence. Sprawdź o ile procent przekroczyłeś już target i któremu z Twoich klientów to zawdzięczasz. Najważniejsze raporty będą towarzyszyły Ci cały czas w formie spersonalizowanego dashboardu (czyli pulpitu użytkownika). W każdej chwili sprawdzisz wszystkie swoje wskaźniki targetowe, a także raporty sprzedażowe i marketingowe.

Łatwa informacja o produktach i usługach

Dobra aplikacja Sales Force Automation to także natychmiastowy dostęp do oferty przedsiębiorstwa, które reprezentujesz. Zrobisz dobre wrażenie na potencjalnym kliencie prezentując mu najważniejsze informacje o proponowanym produkcie poparte materiałami promocyjnymi, zdjęciami i spersonalizowanymi cennikami. Korzystając z aplikacji pozyskaj informacje na temat bieżących stanów magazynowych i innych danych logistycznych, dzięki którym wspólnie z klientem zaplanujecie datę dostawy i ilość zamawianych sztuk produktu.

W branży retail bardzo pożądane są funkcjonalności pozwalające na zarządzanie materiałami POS (ang. Point of Sales). Najlepsze aplikacje SFA pozwalają użytkownikom na rejestrację zdarzeń związanymi z materiałami POS i innymi środkami trwałymi związanymi ze sprzedażą retailową.

Odwiedzając punkt sprzedaży twojego produktu skorzystaj z aplikacji SFA, aby monitorować standardy narzucone sprzedawcy przez Twoją organizację. Przykładem takiego nadzoru może być chociażby wypełnianie ankiet. Bardziej zaawansowane rozwiązania są natomiast w stanie automatycznie zweryfikować spełnienie przyjętych standardów półki na podstawie zaznaczenia przez pracownika jedynie obecności czy ilości faceów poszczególnych produktów. Dużą oszczędność czasu daje również wykorzystanie nowoczesnych technologii jak rozpoznawanie obrazu, dzięki któremu aplikacja przygotowuje dokładny raport półki jedynie na podstawie jej zdjęcia, a przedstawiciel może poświęcić czas na działania sprzedażowe i bezpośredni kontakt z klientem.

Omnichannel, czyli wiele kanałów komunikacji kluczem do sukcesu

Nowoczesne firmy handlowe wiedzą, że kluczem do sukcesu jest dywersyfikacja. Chodzi tu zarówno o usługi i produkty jak i kanały ich zbytu. Filozofia omnichannel to wychodzenie na przeciw wymaganiom dojrzałego klienta i nastawienie się na interakcję z nim za pomocą wszystkich dostępnych i zintegrowanych ze sobą kanałów sprzedaży i wsparcia posprzedażowego.

Rozwiązania mobilne wspierające pracę przedstawicieli handlowych to jedynie kropla w morzu. Decydując się na synergię wielu kanałów komunikacji z klientem takich jak e-commerce, marketing telefoniczny (czyli tzw. call center), sprzedaż mobilną i tradycyjną – pośrednią i bezpośrednią możemy być pewni, że nasz biznes pracuje na najwyższych obrotach. Aby dowiedzieć się więcej na temat technologii Sales Force Automation i filozofii omnichannel odwiedź stronę http://www.comarch.pl/handel-i-uslugi/sfa/.