Emotional Value Proposition ma coraz większe znaczenie dla pracowników

Emotional Value Proposition ma coraz większe znaczenie dla pracowników Edenred

Cieszę się, że pracuję w tej firmie. Moja praca ma znaczenie. Szef mnie docenia. To tylko przykład emocji, które mają coraz większe znaczenie dla osób szukających swojej ścieżki kariery.

Pracodawcy to widzą i reagują, tworząc Emotional Value Proposition (EVP), czyli unikalny zestaw emocjonalnej oferty skojarzeń i wartości, który pozytywnie wpływa na budowanie długotrwałej więzi pracodawcy z pracownikami.

Emocje towarzyszą nam praktycznie w każdej sferze życia, coraz bardziej dochodzą do głosu także w sferze zawodowej. Większość decyzji podejmujemy pod ich wpływem. Pracownik chce związać się z firmą, która nie tylko podpisze z nim umowę i zapłaci pensję. To dziś stanowczo za mało. Pracownicy oczekują emocjonalnej więzi z pracodawcą, bo chcą czuć się doceniani. To powoduje, że firmy wdrażają rozwiązania, które wyróżnią je na rynku i przyciągną najlepszych pracowników.

Postaw na więź…

Współczesny employer branding (budowanie marki pracodawcy) musi budzić emocje. Najlepsi pracodawcy to ci, którzy zrozumieli, iż walczą nie tylko o wiedzę i umiejętności kandydatów, lecz także o ich serca. Dlatego stawiają na EVP. Co to dokładnie jest? Najczęściej tłumaczone jako: Employer Value Proposition, Employee Value Proposition lub Employment Value Proposition.

To nic innego jak unikalny zestaw ofert, skojarzeń i wartości, które pozytywnie wpływają na najbardziej odpowiednich kandydatów i mają doprowadzić do wyboru naszej organizacji jako pracodawcy. Firmy, aby wyróżnić swoją markę na rynku, stawiają zazwyczaj na trzy atrybuty: ekonomiczne, funkcjonalne i emocjonalne. Do tej ostatniej kategorii należy zaliczyć poczucie bycia częścią czegoś większego.

Organizacje, które zwracają uwagę na Emotional Value Proposition, powinny tak dobierać ofertę świadczeń pozapłacowych, aby budować długotrwałą więź emocjonalną, zarówno z kandydatami do pracy, jak i pracownikami firmy. Takie podejście przyniesie dodatkowe korzyści

dla pracodawcy – zadowolony pracownik stanie się naturalnym ambasadorem marki, promując przedsiębiorstwo oraz jego produkty lub usługi na rynku.

… która wywoła pozytywne uczucia

Mówiąc o emocjonalnej więzi z pracodawcą, nie mamy na myśli tylko i wyłącznie dodatkowych benefitów dla pracowników. Pracownicy oczekują inicjatyw dla innych, zrobienia czegoś niesztampowego, czegoś, co przyniesie korzyść potrzebującym. Świetnym przykładem takich działań jest Szlachetna Karta Podarunkowa Edenred – Wielka Pomoc. Karta pełni podwójną rolę – motywuje pracowników i pomaga potrzebującym rodzinom. Szlachetna Karta Podarunkowa to piękny i wrażliwy na innych podarunek, który dostarczy zatrudnionym wyjątkowych emocji, wzmacniając jednocześnie działania CSR-owe i employer brandingowe firmy. Organizacja, która zamówi karty podarunkowe Edenred, dołączy do drużyny Szlachetna Paczka z Edenred i otrzyma „Certyfikat Szlachetnej Firmy”. Szlachetne Karty są powszechnie akceptowane, dzięki czemu można nimi płacić we wszystkich sklepach stacjonarnych oraz w Internecie. Dodatkowo każdy pracownik otrzymuje pakiet kuponów rabatowych i dostęp do platformy oszczędnościowej (unikatowe kody rabatowe, tańsze bilety do kin w całej Polsce oraz vouchery do sklepów online i stacjonarnych). Radość pracownika wywoła również fakt, że może on osobiście zaangażować się w budowanie Szlachetnej Paczki na stronie Myedenred.pl.

Edenred – zaufany i doświadczony partner

Edenred działa od 50 lat i jest światowym liderem świadczącym usługi przedpłacone. Spółka obecna w 42 krajach, współpracuje z ponad 750 tysiącami Klientów, stawiając na indywidualne podejście, elastyczne dopasowanie oferty i najwyższą jakość obsługi. Oferuje rozwiązania w zakresie świadczeń pozapłacowych i rozwiązań motywacyjnych, budowania lojalności w biznesie oraz zarządzania wydatkami służbowymi i delegacjami. Jest prekursorem we wprowadzaniu na rynek innowacyjnych produktów, usług oraz serwisów online.

Więcej na kartypodarunkowe.edenred.pl