Etyczna sprzedaż według Jacka Rozenka

Etyczna sprzedaż według Jacka Rozenka peshkova - Fotolia

Jeśli wchodzę na salę a oni (uczestnicy szkoleń – red.) mówią "O aktor, co on wie o sprzedaży!", to potrzebujemy jakichś dziesięciu minut, żeby się dogadać, a potem już jest bardzo fajnie - powiedział Jacek Rozenek.


Jacek Rozenek, aktor znany z wielu filmów i seriali, którego głosem mówi polski hit eksportowy ostatnich lat – Geralt z Rivii w grze Wiedźmin, w trakcie Kongresu Sprzedaż 21-22 kwietnia w Warszawie będzie opowiadał o etycznej sprzedaży.


Skąd aktor w sprzedaży?


Skąd u aktora zainteresowanie sprzedażą i jak to się stało, że Jacek Rozenek tej sprzedaży uczy? Jak sam mówi, w jego życiu biznes pojawił się niemal równolegle z aktorstwem. Od kilkunastu lat z powodzeniem sam sprzedaje i szkoli innych, jak sprzedawać dobrze i z zyskiem.


– Wchodzę na salę a oni (uczestnicy szkoleń – red.) mówią „O aktor, co on wie o sprzedaży!”, to potrzebujemy jakichś dziesięciu minut, żeby się dogadać, a potem już jest bardzo fajnie. Jak wchodzę na salę szkoleniową, ludzie chcą wiedzieć, że ja się znam na tym i że rozumiem to – mówi Rozenek.


Ważny element biznesu


Według Jacka Rozenka sprzedaż jest ważnym elementem biznesu, bo jest wynikowa. I właśnie dzięki temu jest też pierwszym zapalnym punktem w działalności wielu przedsiębiorstw. Problemem, na który najczęściej natyka się na tym polu jest brak techniki u handlowców.


– Jeżeli ktoś im nie daje dobrej, wiarygodnej techniki to jak oni rzuceni na rynek mają dać sobie radę sami. Mam bardzo dużo case’ów, przykładów, studiów przypadków, takich, które się zakończyły sukcesem, kiedy jednak duże angażowanie energii i inteligencji w takie działy się bardzo opłaca – dodał Rozenek.


Sprzedaż za wszelką cenę


Mówiąc o etycznej sprzedaży, Rozenek wyraźnie zaznacza, że niestety wciąż jest wiele miejsca na rynku na nieetyczne działania, bo są one na krotką metę skuteczniejsze. Ubolewa tym samym, że niewiele firm myśli teraz długofalowo. Jednocześnie twierdzi, że myślenie w kategoriach „jak będziemy sprzedawać etycznie, to na pewno będzie lepiej” jest mitem. Niemniej trzeba sprzedawać etycznie i trzeba budować kulturę, w której, sprzedając etycznie, firmy mają większą paletę możliwości.


Jeżeli ten biznes wyedukowany, mądry czy my, będziemy mądrzy w biznesie i będziemy pogłębiali w ludziach doświadczenie, wiedzę i relacje to zbudujemy takie biznesy na 30, 40 lat. (…) I to uznaję za zdrowy rynek, gdzie najlepsi naprawdę mają szansę najlepiej zarabiać i najlepiej funkcjonować.


Zobacz całą rozmowę z Jackiem Rozenkiem



 

Digital Knowledge Village Justyna Dobaj