Geomarketing w prognozowaniu sprzedaży

Geomarketing w prognozowaniu sprzedaży materiały PR

Jakie czynniki decydują o osiągnięciu sukcesu w sprzedaży: lokalizacja, asortyment, układ przestrzenny, ceny, atmosfera, jakość obsługi?

Niewątpliwie decyzje o lokalizacji nowych placówek należą do najważniejszych i najbardziej długoterminowych w procesie rozwoju przedsiębiorstwa handlowego – celem każdego konsumenta jest bowiem optymalizacja czasu przeznaczanego na zakupy. Decyzje o wyborze lokalizacji warto więc oprzeć na solidnym fundamencie, jaki dają analizy geomarketingowe. Oprogramowanie GIS (systemy informacji geograficznej) pozwala łączyć ze sobą i nanosić na mapy bardzo różnorodne dane – dzięki temu jesteśmy w stanie zobaczyć, gdzie może powstać najbardziej rentowana placówka, a gdzie sprzedaż będzie słabsza. Narzędzia geomarketingowe znajdują zastosowanie w bardzo różnorodnych dziedzinach, co pokazują przykłady takich firm jak Ikea (wyposażenie wnętrz), Intersport (akcesoria sportowe) oraz Drogerie Markt (sieć drogerii).

Subskrybuj autora aby czytać dalej

WIGeoGIS Sp. z o.o. Marta Piechal