Idealne biuro dla managera branży BPO/SSC - raport ekspertów BazaBiur.pl

Idealne biuro dla managera branży BPO/SSC - raport ekspertów BazaBiur.pl materiały PR

Sektor nowoczesnych usług dla biznesu charakteryzuje się największym tempem rozwoju i to właśnie on jest odpowiedzialny za wysoki popyt na rynku powierzchni biurowych.

Sektor nowoczesnych usług dla biznesu charakteryzuje się największym tempem rozwoju i to właśnie on jest odpowiedzialny za wysoki popyt na rynku powierzchni biurowych. Duże znaczenie przy wyborze odpowiedniej przestrzeni mają, jak się okazuje, upodobania managerów tej branży. Na co zwracają uwagę? Specjaliści z JLL przygotowali szczegółowy raport na temat ich preferencji.

Lokalizacja czy nowoczesne rozwiązania? Na co zwracają uwagę managerowie?

Dla managerów sektora nowoczesnych usług dla biznesu kluczowym aspektem przy wyborze odpowiedniego biura jest oczywiście jego lokalizacja. Świetnie jeśli jest prestiżowa i biurowiec znajduje się w ścisłym centrum miasta, jednak nie mniej istotny okazuje się również dostęp do komunikacji miejskiej umożliwiającej komfortowe połączenia z innymi punktami na mapie danej aglomeracji. Specjaliści z JLL zauważają jednak, że równie ważnym czynnikiem podnoszącym atrakcyjność biura z perspektywy managerów jest także standard techniczny budynku, a także zastosowane w nim eko-systemy i rozwiązania technologiczne. W praktyce oznacza to nie tylko efektywnie zaprojektowane zaplecze techniczne, ale również wprowadzenie systemów podtrzymywania funkcji biurowca (w razie awarii prądu), obecność parkingów dla rowerów, a nawet rozwiązania umożliwiające oszczędzanie wody i energii.

Ważny jest potencjał przestrzeni

Managerowie przykładają ogromną uwagę do możliwości aranżacji, które daje wynajmowana przestrzeń. Choć nadal bardzo popularnym rozwiązaniem jest open space z wydzielonymi salami konferencyjnymi, managerowie BPO/SSC coraz częściej zwracają się także w stronę takich rozwiązań, jak hot-desking oraz kreatywne miejsca do pracy indywidualnej. Za to prawie 100% badanych podkreśla znaczenie dużych, uchylnych okien w biurze, które zapewniają stały dostęp świeżego powietrza i światła naturalnego.

Sektor BPO/SSC motorem napędowym popytu na rynku

Dlaczego specjaliści z JLL – międzynarodowej firmy świadczącej kompleksowe usługi w zakresie najmu nieruchomości, skupili się w raporcie „BPO i Centra Usług Wspólnych: Menedżerowie zabierają głos w sprawie powierzchni biurowej” jedynie na managerach z branży BPO/SSC? Otóż sektor ten jest głównym motorem napędowym dla popytu na rynku nieruchomości biurowych, co wynika z dynamicznego rozwoju firm działających w branży (aż 41% planuje relokację swojego biura w ciągu trzech najbliższych lat).

Pełen raport dostępny jest pod adresem: http://www.bazabiur.pl/raport-bpo-i-centra-uslug-wspolnych-menedzerowie-zabieraja-glos-w-sprawie-powierzchni-biurowej.html.

Idealne biuro dla managera branży BPO/SSC - raport ekspertów BazaBiur.pl