In user’s head. Informacje o aplikacji Uxeria

In user’s head. Informacje o aplikacji Uxeria Uxeria

Uxeria to aplikacja do szybkich, zdalnych testów z użytkownikami.

W przeciwieństwie do statystyk, parametrów konwersji czy nawet Google Analiticsa – które pokazują tylko co użytkownicy robią lub czego nie robią – Uxeria odpowiada na pytanie – dlaczego. Aplikacja powstała z myślą o właścicielach serwisów internetowych, projektantach, marketerach, agencjach reklamowych – słowem wszystkich, którzy chcą robić skuteczne projekty.

Aplikacja jest bardzo prosta w działaniu: najpierw wybieramy co chcemy testować – działającą już stronę internetową lub jej makietę, koszyk w e-sklepie, mailing, banner interaktywny czy landing page. Aplikacja wyróżnia się tym, że nie wymaga osadzania na badanej stronie żadnego skryptu (nie trzeba angażować IT) – w związku z czym możemy badań dowolny projekt, również projekt konkurencji (czy dane rozwiązanie przyjmie się na naszej stronie internetowej)

Następnie  dobieramy do tego metodologię -  mamy 6 dostępnych:

  1. Zadania scenariuszowe (użytkownik jest proszony o wykonanie jakiegoś zadania, nagrywany jest jego głos, twa i ruchy myszką).
  2. Klikanie i komentowanie (użytkownik ma kliknąć w elementy na które zwrócił wagę i spontanicznie je skomentować).
  3. Testy x-sekundowe (Użytkownik przez określony wcześniej czas ogląda wskazaną stronę/grafikę/reklamę/film, po czym opisuje elementy, które zauważył i zapamiętał).
  4. Card sorting (użytkownik dostaje listę elementów i kategorii. Zadaniem jest pogrupowanie elementów występujących na stronie (np. nazw działów) i przypisanie ich do odpowiedniej kategorii (np. kategorii w ramach menu głównego).
  5. Test drzewa menu (użytkownik otrzymuje zadanie znalezienia pewnych informacji w klikalnym poziomym menu. System rejestruje pierwsze kliknięcie oraz każde kolejne aż do osiągnięcia sukcesu).
  6. Ankiety (użytkownik odpowiada na klasyczne pytania ankietowe).

Założenie badania w kreatorze aplikacji zajmuje ok 15 minut, po czym jest automatycznie wysyłane do testerów. Można przeprowadzić rekrutację samodzielnie np. wysyłając zaproszenie do klientów czy pracowników, zamieszczając link na Facebooku czy widget na stronie - lub zupełnie nie martwić się rekrutacją i wysłać do testerów z banku testerów Uxerii.

W czasie testów grupa użytkowników wykonuje przewidziane w scenariuszach zadania, w obrębie kreacji, serwisu internetowego lub jego prototypu. Działania uczestnika testu są rejestrowane i prezentowane w formie nagrań (twarz użytkownika, jego głos i komentarze link do przykładu:

mapy kliknięć, mapy przejść i wielu innych. Użytkownicy wykonują zadania zdalnie, przed komputerem w swoim naturalnym otoczeniu. Nie działając pod presją mogą swobodnie odpowiadać i wykonywać zadania, spontanicznie uzasadniając swoje wybory.

Po 48 godzinach klient otrzymuje zestaw gotowych analiz, generowanych automatycznie.

Wyników nie musi więc analizować osoba z dużym doświadczeniem w usability, wystarczy posiadanie wyczucie w zakresie marketingu internetowego, by można było szybko zrozumieć wyniki i płynące z nich wnioski.

To jak  użytkownicy obchodzą się  Twoją stroną, jakie emocje budzi w nich Twoja reklama, dlaczego porzucają koszyk – pozwala Ci wprowadzić odpowiednie zmiany do projektu. Te z kolei mogą przyczynić się do polepszenia konwersji, czyli zwiększenia ilości użytkowników, którzy rzeczywiście skorzystają z oferowanej usługi.

Cennik usługi: http://pl.uxeria.com/cennik.html

Katarzyna Milkiewicz

Dalej

x

0 komentarzy

Nie udało się dodać komentarza, spróbuj ponownie za chwilę

Komentarz powinien być dłuższy niż 5 znaków

Prosze wprowadzić prawidłowy adres e-mail

Nick powinien być dłuższy niż 4 znaki