Internet - szansa na Twoją niezależność

Internet - szansa na Twoją niezależność Claudio Sepulveda Geoffroy / stcok.xchng

E-biznes może rozwinąć się błyskawicznie dzięki specjalnemu wsparciu. Pomocny okaże się przy tym inkubator przedsiębiorczości. Jest to instytucja, która daje możliwość korzystania z pomieszczeń, Internetu, a nawet pomoże nam prowadzić księgowość.

Dzięki Internetowi możesz mieć błyskawiczny dostęp do informacji, produktów i potencjalnych klientów. dzięki temu możesz szybko zbudować swoją niezależność finansową lub znacząco podreperować domowy budżet.

W obecnym czasie praktycznie każdy ma dostęp do Internetu - w domu, w pracy, w szkole czy poprzez tzw. kawiarenki internetowe. Wielu ludzi traktuje Internet jako narzędzie komunikacji oraz poszukiwania rozrywki i informacji. Odkąd Internet stał się masowo dostępny, okazał się potężnym medium pozwalającym na prowadzenie biznesu i uruchamianie inicjatyw biznesowych o tempie rozwoju niewyobrażalnym w czasach sprzed e-rewolucji.

Twój e-biznes startuje błyskawicznie

Dzięki narzędziom, możliwościom, jakie daje Internet oraz związanym z nim wyspecjalizowanym instytucjom, Twój biznes może błyskawicznie wystartować i zarabiać pieniądze przy minimalnych kosztach własnych. Jeżeli jesteś absolwentem lub osobą, która planuje swój pierwszy biznes, możesz skorzystać ze wsparcia, jakie dają inkubatory przedsiębiorczości. Instytucje te oferują m.in. możliwość korzystania z pomieszczeń biurowych, łącz internetowych i komputerów oraz prowadzenie księgowości i rozliczeń z ZUS. Zdarza się też, że korzystanie z usług konkretnego inkubatora uruchomionego w ramach lokalnej lub krajowej inicjatywy oznacza np. dla absolwentów, zwolnienie z płacenia składki ZUS przez jakiś czas. Wszystkie te możliwości znacznie ułatwiają start w biznesie i dają Tobie szanse na spełnienie marzeń o własnej firmie.

Globalny rynek

Niezależnie od tego, czy już prowadzisz działalność gospodarczą w "realu" i dopiero zamierzasz wejść z nią do Internetu, czy też zamierzasz rozpocząć swoją pierwszą działalność w Internecie, stajesz przed decyzją wejścia na rynek globalny - musisz sobie zdać sprawę z tego, że dzięki Internetowi Twoja działalność może mieć natychmiast zasięg globalny. Twoja oferta w kilku językach i na kilku rodzajach stron może być dostępna w każdym kraju Europy i niemal w każdym zakątku świata. To oznacza olbrzymie możliwości  otwierające się przed marketingiem i sprzedażą. Oczywiście, większość e-przedsiębiorców ogranicza swoją ofertę do terenu Polski, ale nic nie stoi na przeszkodzie, byś swoje produkty dzięki Internetowi sprzedawał na całym świecie. Możesz to robić samodzielnie - wtedy musisz też posiąść odpowiednią wiedzę, co do aspektów prawnych takiej działalności, a w tym rozliczeń w eksporcie itp. Możesz też skorzystać z pośrednictwa innych firm, ale dbać o własny marketing swoich produktów w Internecie.

Niskie koszty marketingu

Olbrzymią zaletą Internetu są niewysokie koszty marketingu - szczególnie w porównaniu z kosztami przy wykorzystaniu mediów tradycyjnych - od gazet i czasopism poprzez radio i telewizję. Wykupienie reklamy nawet w prasie lokalnej wiąże się z dość wysokimi kosztami (szczególnie biorąc pod uwagę, że zwykle trzeba trzeba je zamieścić kilkakrotnie, aby uzyskać pożądany skutek). W przypadku Internetu dostęp do klientów jest tańszy, zwłaszcza, że można wykorzystać wyspecjalizowane narzędzia marketingu internetowego, korzystać z programów afiliacyjnych, reklamy tekstowej, pozycjonowania itp. Adres Twojej strony internetowej może pojawić się w odnośnikach, artykułach i w serwisach społecznościowych (jeżeli regulamin danego serwisu tego nie zabrania).

Podobne artykuły:


nieznany