Internet źródłem wiedzy o suplementach diety

Internet źródłem wiedzy o suplementach diety Nithya Ramanujam / stock.xchng

Ponad połowa Polaków wiedzę na temat suplementów diety czerpie głównie z Internetu, a jedynie 28,6% o opinię pyta lekarza. Niemal jedna czwarta Polaków przyjmuje suplementy minimum kilka razy w tygodniu, a 28% kobiet stosuje je codziennie.

Z najnowszego raportu „Suplementy diety – percepcja i komunikacja” przygotowanego przez Grupę On Board Think Kong wynika, że ponad 72% konsumentów kupuje suplementy diety w aptece, 26% – w supermarkecie lub hipermarkecie, a tyle samo (po ok. 13%) – w sklepie spożywczym lub w drogerii. Co ciekawe, aż 16,3% badanych decyduje się na zamawianie suplementów za pośrednictwem Internetu.

Internet mało wiarygodny

W Internecie można znaleźć wiele informacji o suplementach diety, ale tylko 24% osób uważa je za wiarygodne. Wszystko wskazuje na to, że większość z nich wolałaby informacje na ten temat uzyskiwać od lekarza.

„Sposób pozyskiwania informacji na temat suplementów diety przez Polaków, jak pokazały wyniki badania, jest dość standardowy. Młodsze pokolenie jako źródło wiedzy wybiera Internet, starsi – lekarza, farmaceutę lub osoby bliskie. Analiza publikacji w mediach (również tych w sieci) dotyczących suplementów diety pokazuje pewną polaryzację. Suplementy diety są tam zazwyczaj przedstawiane jako pigułki zdrowia w opozycji do krytycznych wypowiedzi na temat ich rzekomej szkodliwości.

Podobne artykuły:

Taka dwubiegunowość przekazu sprawia, że odbiorca szybko zaczyna się gubić, nie wiedząc, które z informacji są prawdziwe. Prawdopodobnie jest to powód, dla którego konsumenci nie traktują Internetu jako rzetelnego źródła informacji o suplementach” – komentuje Izabela Sałamacha z On Board PR.

Dr Google to chyba najpopularniejszy ekspert ds. zdrowia w Polsce. Polacy szukają pomocy w „społecznościówkach”, na blogach, w wyszukiwarce. Dlatego skuteczne wsparcie sprzedaży suplementów to konieczność zaistnienia online. Możliwości są spore. Można realizować kampanie zasięgowe na Facebooku, zadbać o opinie w Google, dotrzeć do określonych grup przez blogerów, którzy są często zaufanymi źródłami informacji - mówi Norbert Kilen, Dyrektor ds. Strategii agencji Think Kong.

Skąd najczęściej czerpie Pan/Pani informacje o suplementach diety?

tabelka tabelka

Strony internetowe, newslettery, odpowiednio prowadzona komunikacja
w kanałach społecznościowych powinna być jednym z priorytetów dla marek suplementów diety, gdyż jak potwierdza badanie Grupy On Board Think Kong, ponad połowa respondentów twierdzi, że informacje o nich czerpie właśnie z Internetu, a dopiero 42% procent osób przyznaje, że korzysta następnie
z wiedzy farmaceuty w aptece. Zaskakujące jest to, że niemal tyle samo osób
za źródło wiedzy o suplementach diety uznaje lekarza (28,6%) co znajomych
i rodzinę (27,5%).

Wszystkich zainteresowanych dokładnymi wynikami badania zapraszamy do lektury raportu „Suplementy diety – percepcja i komunikacja”, który można pobrać
na stronie internetowej.

red.