Jak budować własną listę mailingową?

Jak budować własną listę mailingową? Image courtesy of FrameAngel/ FreeDigitalPhotos.net

Drayton Bird już kilka lat temu powiedział, że pieniądze są na listach mailingowych. Im dłuższa jest Twoja lista adresów, tym więcej masz możliwości budowania relacji. Dotyczy to zarówno klientów firmowych, jak i biznesowych.

Pozyskiwanie adresów na stronie

To metoda, która sprawdzi się wtedy, gdy na stronie masz duży ruch i możesz zaoferować coś, co skłoni klientów do zapisania się na Twoją listę. Jeśli dopiero stworzyłeś stronę i nie ma na niej ruchu, ilość zapisów będzie bardzo mała. Strona odwiedzana dziennie przez tysiące osób z dobrze zaprojektowanym systemem, który nakłania do podania e-maila, będzie generować dużą ilość zapisów.

Skorzystanie z bazy firm

O wiele szybszą metodą jest skorzystanie z bazy firm, dzięki czemu od razu będziesz mógł wysyłać wiadomości do tysięcy osób. Dzięki takiej bazie szybko rozszerzysz swoją grupę odbiorców i zwiększysz możliwości.

Podobne artykuły:

Najlepszym rozwiązaniem jest zastanowienie się nad tym, jacy klienci stanowią Twoją grupę docelową, a następnie wykupienie bazy, która spełnia te warunki. Bazy e-mail można segregować pod względem formy działalności, kodu pocztowego, ilości pracowników i wielu innych opcji.

Możesz wybrać zarówno bardzo duża bazę, jak i zdecydować się na zakup mniejszej, ale lepiej wyselekcjonowanej bazy danych. W tym drugim przypadku cena za jeden wpis jest wyższa.

Działaj sprytniej

Minusem dużych baz danych jest to, że często zawierają nieaktualne informacje lub brakuje w nich tych informacji, które Cię szczególnie interesują. Zmniejsza to skuteczność mailingu. Znacznie skuteczniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z programu, który analizuje zawartość katalogów internetowych i pobiera z nich dane. To w pełni legalny proces, który pozwala na stworzenie własnej, aktualnej bazy danych w postaci arkusza kalkulacyjnego.

Kupując aplikację Websoft Site Analyzer płacisz tylko raz, a następnie możesz stworzyć bardzo dużą bazę danych na podstawie danych w katalogach internetowych. Te dane są zawsze aktualne, ponieważ w katalogu dane są przetrzymywane jedynie przez określony czas. Są w nich tylko te firmy, które aktywnie działają.

Duża baza to podstawa

Duża baza adresów e-mail to podstawa, jeśli chcesz promować swoją firmę lub sprzedawać w sieci. Jeśli zależy ci na czasie, najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z programu, który pozwala na budowanie bazy na podstawie adresów pozyskanych z katalogów.

Niezależnie od tego, którą metodę wybierzesz, musisz zwrócić uwagę na kwestie legalności i bezpieczeństwa danych Twoich klientów. Dzięki temu możliwe jest budowanie współpracy opartej na zaufaniu.

Printec Aneta Jarosińska Łukasz Jarosiński