Jak dobrze poprowadzić projekt informatyczny

Jak dobrze poprowadzić projekt informatyczny Image courtesy of by jscreationzsFreeDigitalPhotos.net

Po wielu trudach otrzymujesz akceptację od swoich przełożonych by zrealizować projekt informatyczny przy pomocy firmy zewnętrznej. Jak się do tego zabrać? Na co zwrócić uwagę?

Po pierwsze: cel

Realizacja projektu nie jest celem samym w sobie. Każde narzędzie informatyczne ma wspomóc procesy, jakie się toczą w firmie. Takimi celami mogą być: zwiększenie sprzedaży, poprawa wizerunku, optymalizacja procesów biznesowych w firmie, oszczędność czasu i zwiększenie efektywności pracowników, uzyskanie technologicznej przewagi nad konkurencją.

Podstawową zasadą, którą powinna kierować się firma prowadząca projekt, jest ułatwienie klientowi skoncentrowania się na głównej, dochodowej dla niego działalności.

Know - how

Metodologia, o której piszemy dalej, może być zastosowana do projektów małych np. strony www o podstawowych funkcjonalnościach (proste systemy CMS), systemy newsletterowe (z elastycznymi szablonami, analizą wyników mailingów oraz pełną obsługą), jak i dużych projektów: złożonych systemów obsługujących procesy biznesowe w Twojej firmie (np. systemy rezerwacyjne dla biur podróży, systemy obsługi zleceń, systemy obiegu dokumentów, CRM, intranet), portale internetowe.We wszystkich przypadkach metodologia pracy jest podobna, choć oczywiście skala i nakład czasu są zupełnie inne.

Podobne artykuły:

Uniknij błędów

Być może już doskonale wiesz, czego potrzebujesz. Weź jednak pod uwagę, że firma informatyczna może mieć sensowne sugestie i proponować ciekawe rozwiązania. W końcu z tego żyją i mają doświadczenie w prowadzeniu projektów informatycznych.Każdy projekt jest inny i każdy wymaga indywidualnej analizy. Nie ma złotych reguł gwarantujących sukces. Można jednak uniknąć najczęściej popełnianych błędów:

  • Przeznaczenie za dużych nakładów na projekt, a jednocześnie za małych na jego promocję. Świetnie, że mamy znakomity serwis www, szkoda że nikt go nie ogląda...

  • Inwestycja w system, poniżej progu rentowności. Upraszczając: jeśli nie zapewnimy odpowiedniego budżetu do skali projektu, to zainwestowane w niego pieniądze będą pieniędzmi straconymi, bo projekt nigdy nie zacznie zarabiać na siebie.

  • Zamówienie tylko niewielkiej części projektu na zasadzie "zobaczymy co będzie potem" bez wizji całości. Przykładowo: zamówienie samochodu z dwoma kołami nie da nam możliwości świadczenia usług kurierskich – nawet ograniczonych. Motocykl lub rower mogą być rozwiązaniem, ale nie w sytuacji, gdy trzeba wozić duże paczki.

  • Przesadne zajmowanie się szczegółami często kończy się utratą wizji całości, czyli jak niektórzy to nazywają "oderwaniem od rzeczywistości".

  • Przyjęcie założeń na zbyt uniwersalne rozwiązania. Gdy coś jest do wszystkiego, to często jest do niczego... Jednocześnie często bardziej opłaca się minimalne uproszczenie procedur w firmie niż oprogramowywanie wszystkich przypadków szczególnych. Zresztą upraszczanie procedur zwykle przynosi korzyści. Jeśli na co dzień wozimy koperty, to nie ma sensu kupować wielkiej ciężarówki na wypadek dużego transportu raz na pół roku...

Wstępna oferta

Już podczas pierwszej rozmowy możesz usłyszeć kilka cennych wskazówek. Poproś o wstępną ofertę, z szacunkowym określeniem kosztów i czasu trwania współpracy.Dzięki temu będzie można porównać oferty i podjąć decyzję o dalszych rozmowach.

Analiza potrzeb i dokumentacja

Po wybraniu dostawcy konieczna jest analiza Twoich potrzeb oraz sporządzenie dokumentacji. To oszczędza mnóstwo czasu i nerwów. Pozwala także uniknąć nieporozumień.

Magdalena Kusińska Opcja.pl - Usługi It dla biznesu

Dalej

x

0 komentarzy

Nie udało się dodać komentarza, spróbuj ponownie za chwilę

Komentarz powinien być dłuższy niż 5 znaków

Prosze wprowadzić prawidłowy adres e-mail

Nick powinien być dłuższy niż 4 znaki