Jak dobrze wybrać usługę pozycjonowania?

Jak dobrze wybrać usługę pozycjonowania? http://www.freedigitalphotos.net

Pozycjonowanie możemy kupić na allegro czy grouponie. Nabywamy wtedy zazwyczaj konkretny produkt, który posiada z góry określoną cenę. Natomiast koszt pozycjonowania każdej frazy jest inny. Oszczędzając możemy kupić pakiet zbyt mało efektywny.

W obecnych czasach posiadanie strony internetowej to niemalże obowiązek. Jednak sama witryna internetowa, znajdująca się na trzeciej czy czwartej stronie w wyszukiwarce Google to za mało. Z pomocą przychodzą firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron, dzięki swoim działaniom są w stanie wprowadzić naszą stronę wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania Google pod wskazane przez nas słowa kluczowe np. "skuteczne pozycjonowanie". Takie usługi świadczy coraz więcej firm.  Jak w każdej branży, i w pozycjonowaniu możemy spotkać nierzetelne firmy, lub sprzedawców którzy nie podadzą nam na tacy wszystkich istotnych informacji. Z tego powodu warto wiedzieć o co zapytać aby później nie doznać szoku.

Nie bójmy się pytać

Gdy po raz pierwszy mamy do czynienia z firmą pozycjonerską, nie należy bać się zadawania pytań. Osoba reprezentująca np. firmę budowlaną nie musi przecież posiadać wiedzy na temat pozycjonowania strony internetowej w sieci.

Przed podjęciem współpracy warto porównać oferty kilku firm pozycjonerskich. Należy dowiedzieć się, czy potencjalny partner pracował już nad frazami podobnymi do tych, które nas interesują, ponieważ jest wtedy w stanie dokładniej oszacować stopień trudności. Warto również dopytać, jak wygląda procedura w przypadku, gdy domena otrzyma ręczny filtr, lub wystąpi podejrzenie filtru automatycznego, dotyczy to przede wszystkim domen względem których wcześniej były prowadzone już jakiekolwiek działania pozycjonerskie. Należy także zapytać jak będzie wyglądał nasz dostęp do monitorowania pozycji fraz, może być to raport miesięczny, jak i dostęp do statystyk dziennych. Warto wcześniej ustalić jakie działania podjąć w wypadku gdy pojawią się rozbieżności pomiędzy pozycjami jakie widzimy, a tymi wyświetlającymi się w statystykach.

Dobrze przygotowana oferta powinna zawierać kilka elementów. Pozycją obowiązkową jest lista fraz do pozycjonowania, poszerzona o propozycję słów kluczowych stworzonych przez firmę pozycjonerską. Powinny w niej znaleźć się również informacje o obecnych pozycjach naszej strony pod proponowanymi frazami. Ważne jest również abyśmy poznali średnią miesięczną liczbę wyszukań każdej z fraz, najlepiej w dopasowaniu ścisłym - inne typy dopasowań mogą znacznie zawyżyć liczbę gdyż obejmują również frazy podobne.

Podpisując umowę z firmą pozycjonerską, należy pamiętać o zwróceniu uwagi na szczegóły. Często zawarty jest w niej termin kary umownej, stąd należy dowiedzieć się za co jest przyznawana i jaka jest jej wysokość. Warto zwrócić też uwagę na wszystkie wspomniane w umowie opłaty dodatkowe. Zazwyczaj są one dobrze uzasadnione, jednak w przypadku wystąpienia wątpliwości należy poprosić o wyjaśnienie. Należałoby uzyskać również informacje  o okresie wypowiedzenia umowy i co dzieje się po jej wygaśnięciu.

Artykuł ma więcej stron

SEOfabryka.pl Maciej Ciesielski