Jak efektywnie wykorzystać wi-fi na imprezach masowych?

Jak efektywnie wykorzystać wi-fi na imprezach masowych? NF.pl

Kontekstowa komunikacja jest ważnym elementem w relacji między marką a konsumentem. Niestandardowe działania reklamowe, które dostarczają użytkownikom pozytywnych doświadczeń wpływają bez wątpienia na odbiór marki przez konsumentów.

Jednym z rozwiązań, które ułatwia działania kontekstowe jest marketing wi-fi wykorzystujący kontekst czasu i miejsca, w którym znajduje się użytkownik. Dzięki temu otwarty publiczny hotspot może być nie tylko udogodnieniem dla konsumentów zaspakajającym ich potrzebę połączenia z siecią, ale także nowoczesną siecią reklamową dla marek.

Takie postrzeganie tego kanału reklamowego zyskuje coraz więcej zwolenników, ponieważ przynosi korzyści użytkownikom, reklamodawcom, a także właścicielom miejsc, w których Internet jest udostępniany. Podczas eventów jest to szczególnie ważne dla użytkowników, którzy traktują go jako narzędzie umożliwiające komunikację w sytuacji, w której zasięg sieci komórkowej zawodzi. Tym samym wi-fi na imprezach masowych stanowi dla marek świetny touchpoint ze swoim klientem.

Dlaczego warto zastanowić się nad obecnością marki w sieci wi-fi na imprezach?

Wi-fi jako jedyna forma komunikacji

Według raportu We Are Social aż 70 proc. użytkowników smartfonów korzysta z social media właśnie na swoich smartfonach. Wi-fi na dużych wydarzeniach jest przydatne nie tylko do komunikowania się, ale także do relacjonowania przebiegu wydarzenia w mediach społecznościowych. Większość z nas zna to uczucie, kiedy podczas festiwalu gorączkowo szukamy swoich znajomych, ale nie mamy nawet jednej kreski zasięgu w telefonie, czy kiedy na scenie gra ukochany zespół, a my nie możemy podzielić się radością na Snapchacie. Niestety, często podczas imprez masowych w wyniku natężenia ruchu sieć komórkowa jest przeciążona. W takich momentach wszyscy doceniamy dostępne i sprawne wi-fi. Zwiększone zainteresowanie siecią podczas imprez marka może wykorzystać do budowania pozytywnych relacji z konsumentami, działań wizerunkowych, komunikacji real-time marketingowej lub przygotowania różnego rodzaju akcji specjalnych.

Znana grupa docelowa

Czy jest lepsze miejsce na pozyskanie uwagi młodych niż letni festiwal? Czy da się prościej dotrzeć do fanów sportu niż przez wi-fi na stadionie? Targetowanie kampanii reklamowej w tym kanale jest jeszcze bardziej precyzyjne ze względu na to, że na eventy przychodzą charakterystyczne dla nich grupy docelowe. Znając dokładnie zainteresowania, wiek czy płeć odbiorców, łatwiej dopasować komunikat - w efekcie reklama będzie bardziej interesująca i łatwiej zapadnie w pamięć. Który z kibiców nie zwróci uwagi na komunikat nawiązującym do jego ulubionego klubu piłkarskiego? Który z bawiących się na festiwalu muzycznym audiofilów nie kliknie w reklamę świetnych słuchawek oferujących znakomitą jakość dźwięku? Spersonalizowane podejście zwiększa skuteczność działań i wpływa na wzrost zainteresowania marką.

Zaangażowanie odbiorców

Jak podaje MasterCard, 66 proc. polskich fanów futbolu uważa, że na wszystkich stadionach powinien być dostęp do sieci bezprzewodowego Internetu.

Z uwagi na deklarowaną potrzebę korzystania z wi-fi, są oni bardziej skłonni do zapoznania się z reklamą w zamian za dostęp do sieci.

Dla marek jest to więc idealna i unikalna okazja do nawiązania kontaktu z potencjalnym klientem. Interakcja z reklamą jest niezobowiązującą i akceptowalną formą „zapłaty“ za korzystanie z sieci. By kreować dobre skojarzenie z marką u odbiorców, należy przede wszystkim zadbać o dopasowanie komunikatu do miejsca i odbiorców.

Łączenie online z offline

Wi-fi jest narzędziem, które skutecznie łączy dwa światy: online i offline. Sprawny marketer może zatem wykorzystać tę naturalną symbiozę przekierowując uwagę i ruch w realne miejsce. Może skłonić uczestników do podjęcia konkretnej akcji np. zamówienia jedzenia, odwiedzenia sklepu czy stanowiska promocyjnego, wypełnienia ankiety, skorzystania z zaproszenia na kolejną imprezę.

Wi-fi jest mostem między marką a klientem. Na dużych eventach staje się koniecznością, której wymagają uczestnicy. Sprawny, darmowy dostęp do szybkiego internetu potęguje zadowolenie z uczestnictwa w wydarzeniu i wpływa pozytywnie na wizerunek marki oraz miejsca. Trzeba docenić możliwości, jakie daje marketing wi-fi i podejść kreatywnie do proponowanych użytkownikom przekazów.

 

JustWIFI Antonina Zarakowska