Jak odzież robocza wpływa na wizerunek firmy?

Jak odzież robocza wpływa na wizerunek firmy? materiały PR

Jak nas widzą, tak nas piszą i choć chcemy wierzyć, że jest inaczej, sami też oceniamy „po okładce”. Dla pracownika taką „okładką” może być odzież robocza, która zapewnia nie tylko bezpieczeństwo i komfort pracy, lecz także wpływa na wizerunek firmy.

Liczy się każdy szczegół

Sukces każdego przedsiębiorstwa jest ściśle związany z prawidłowym zarządzaniem jakością. Przebiega ono właściwie, gdy wszystkie aspekty działalności firmy są podporządkowane dostarczaniu produktów i usług najwyższej klasy. Żeby je tworzyć, trzeba zadbać o bezpieczeństwo warunków pracy, co obejmuje m. in. dostarczanie pracownikom odpowiedniej odzieży roboczej.

Tam, gdzie pracownicy mają bezpośredni kontakt z klientem, właściwa odzież podkreśla ich profesjonalizm i kompetencje.

Niewygodne, źle skrojone ubrania mogą dekoncentrować, bo konieczność ich poprawiania odciąga uwagę od obowiązków, co może przyczyniać się do zmniejszenia wydajności pracy.

– Dobrze dobrane tkaniny, kroje, akcesoria oraz metody pielęgnacji odzieży wpływają nie tylko na bezpieczeństwo, ale też sposób wykonywania pracy. Mogą ją usprawniać i zapobiegać wypadkom oraz związanym z nimi przestojom w produkcji lub świadczeniu usług – mówi Bartłomiej Ziemiański, Key Account Manager z Impel Rental.

Odzież robocza a wizerunek firmy

Brak spójności i konsekwencji w wyglądzie ubrań roboczych powoduje, że przedsiębiorstwo może być postrzegane jako nieprofesjonalne. Musimy zdać sobie sprawę z tego, że każdy pracownik – bez względu na pełnioną funkcję – jest przedstawicielem i wizytówką firmy, w której pracuje. Jego wizerunek będzie rzutował na całościowy wizerunek przedsiębiorstwa.

Podobne artykuły:

– W firmach, w których produkcja jest odbywa się w kilku zakładach znajdujących się w różnych lokalizacjach, ubrania robocze często nie są ujednolicone. Jeśli standardy dotyczące uniformów i odzieży roboczej nie są narzucone z góry, każdy podmiot zamawia inną odzież u innego dostawcy. Prowadzi to do braku spójności w odbiorze marki, a takich sytuacji można uniknąć w bardzo prosty sposób – korzystając z usług jednej firmy zajmującej się rentalem odzieży roboczej – mówi Bartłomiej Ziemiański, Key Account Manager z Impel Rental. – Pamiętajmy, że dobrze dobrany uniform w markowych barwach stanowi ważny element identyfikacji wizualnej i wpływa na postrzeganie marki, podobnie jak działania marketingowe. Spójny wizerunek strojów roboczych w dalszej perspektywie służy poprawie funkcjonowania przedsiębiorstwa, również przez przyciągnięcie nowych klientów lub kontrahentów.

Odzież do zadań specjalnych

Nad opcją rentalu odzieży warto zastanowić się, jeśli mamy na uwadze zamówienia nietypowe pod względem kolorystyki lub wymagające dostarczenia ubrań w kilku różnych wzorach.

Najlepszym przykładem może być odzież typu HACCP, przeznaczona dla przemysłu spożywczego, w kolorze innym niż biały. Takie zamówienia realizowane są m.in.: dla zakładów produkujących czekoladę, kawę czy przetwory pomidorowe, w których biały uniform jest niepraktyczny.

– Koszt takiego nietypowego zamówienia nie będzie znacząco wyższy od standardowego rentalu, bo wycenę zamówienia specjalnego mogą równoważyć niższe ceny wynajmu typowych uniformów – wyjaśnia Bartłomiej Ziemiański, Key Account Manager z Impel Rental.

Ekspert dobierze strój na miarę

Spełnienie wymogów formalnych i wizerunkowych przez odzież roboczą wymaga odpowiedniego przygotowania i doradztwa. Specjalista w dziedzinie BHP może sprawdzić jej zgodność z normami, ale nie doradzi w zakresie kroju, tkanin lub estetyki.

GUTPR Hanna Gehrke-Gut