Jak pisać skuteczne skrypty sprzedażowe cz. I

Jak pisać skuteczne skrypty sprzedażowe cz. I bezpiecznyimport.pl

Jak napisać skuteczny skrypt sprzedażowy – oto jest pytanie… Pytanie dręczące liderów/koordynatorów i trenerów w firmach, które swoje przychody opierają o sprzedaż telefoniczną.Skuteczny skrypt sprzedażowy zwiększa prawdopodobieństwo sprzedaży

Jak napisać skuteczny skrypt sprzedażowy – oto jest pytanie… Pytanie dręczące liderów/koordynatorów i trenerów w firmach, które swoje przychody opierają o sprzedaż telefoniczną.

Skuteczny skrypt sprzedażowy zwiększa prawdopodobieństwo sprzedaży

Jaki skrypt będzie skryptem skutecznym? Ja definiuję skuteczny skrypt jako skrypt,  który maksymalnie zwiększa prawdopodobieństwo sprzedaży – minimalizując wpływ umiejętności konsultanta. Dzięki temu, nowo zrekrutowany konsultant, bez doświadczenia w sprzedaży, już w pierwszych dniach odnosi sukcesy sprzedażowe. Zwiększa to tym samym przychód ze stanowiska w pierwszych tygodniach pracy w porównaniu z modelem, w którym konsultant ma dużą swobodę w rozmowie.

3 podstawowe komponenty skryptu to: część informacyjna, część sprzedażowa i podsumowanie

Skuteczny skrypt ma więc 3 komponenty:

  1. 1. Część informacyjną
  2. 2. Część sprzedażową
  3. 3. Podsumowanie rozmowy

Każdy z nich – pełni swoją rolę w rozmowie sprzedażowej i nie będzie skutecznej sprzedaży bez któregokolwiek z nich. Co ważne – w każdym z komponentów kreatywność i osobowość konsultanta ma też inny udział. Największy w części sprzedażowej, najmniejszy zaś – w podsumowaniu.

W kolejnych trzech odcinkach – omówimy sobie każdy z głównych elementów skryptu. Wiedząc jaką rolę pełni część informacyjna, część sprzedażowa i podsumowanie – z łatwością napiszesz pierwszą wersję skryptu sprzedającego Twój produkt. To będzie fundament do testów i optymalizacji skuteczności rozmów sprzedażowych.

Klinika Sprzedaży Jarosław Stępkowski