Jak pozyskiwać linki za pomocą content marketingu?

Jak pozyskiwać linki za pomocą content marketingu? nprofit.net

Linkowanie jest jednym z filarów SEO i to właśnie na linki wielu pozycjonerów stawia największy nacisk.

Przez lata dużą popularnością cieszyły się dość proste, lecz niekoniecznie zgodne z wytycznymi Google metody pozyskiwania linków – systemy wymiany linków, katalogi, precle czy farmy linków. Sposoby te pozwalały na szybki skok witryny w wynikach wyszukiwania. Obecnie, po wielu aktualizacjach algorytmów, nie są już tak efektywne, natomiast bardziej niż kiedyś grożą filtrem Google. Dużo lepszym rozwiązaniem jest sukcesywne zdobywanie wartościowych, naturalnych linków do strony, jako część strategii content marketingowej.

Linkowanie jest jednym z filarów SEO i to właśnie na linki wielu pozycjonerów stawia największy nacisk. Przez lata dużą popularnością cieszyły się dość proste, lecz niekoniecznie zgodne z wytycznymi Google metody pozyskiwania linków – systemy wymiany linków, katalogi, precle czy farmy linków. Sposoby te pozwalały na szybki skok witryny w wynikach wyszukiwania. Obecnie, po wielu aktualizacjach algorytmów, nie są już tak efektywne, natomiast bardziej niż kiedyś grożą filtrem Google. Dużo lepszym rozwiązaniem jest sukcesywne zdobywanie wartościowych, naturalnych linków do strony, jako część strategii content marketingowej.

Po co content marketing?

Czym jest content marketing nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć. Dostarczając użytkownikom wartościową, interesującą treść, możemy osiągnąć wiele długofalowych celów: zdobyć naturalne linki do strony, zwiększyć ruch z social media, zbudować wizerunek eksperta, pozyskać lojalnych, powracających użytkowników. W tym artykule skupimy się na tym, w jaki sposób wykorzystać content marketing do link buildingu, biorąc pod uwagę fakt, że w ostatnim czasie Google najbardziej premiuje strony wartościowe dla użytkowników wyszukiwarki.

Ciekawy content w nudnej branży…?

Tworzenie ciekawych, wyrazistych treści jest możliwe niezależnie od branży czy charakteru produktu/usługi, które sprzedajesz. Czasami wystarczy poeksperymentować z formą (spróbuj przedstawić temat z formie krótkiego filmu, infografiki lub mema, aby trafić do większej liczby osób w social media), czasem – odejść od głównej tematyki związanej z działaniami Twojej firmy. Pozyskanie linków jest tylko skutkiem ubocznym zainteresowania potencjalnych klientów Twoją ofertą czy wiedzą!

Content marketing i linki – pomysły

Nie masz pomysłu na interesującą treść, post na Facebooku, wpis na blogu firmy? Sprawdź któryś z poniższych:

  • infografika – pamiętaj, aby opatrzyć ją kodem do udostępniania z linkiem
  • wywiad z ekspertem – poproś rozmówcę o udostępnienie wywiadu
  • wpis gościnny na blogu lub w serwisie tematycznym – umieść link do strony w swoim opisie
  • lista najlepszych narzędzi – poinformuj producentów o artykule
  • fakty i mity – wpis wywoła dyskusję, będzie udostępniany, zwłaszcza, jeśli temat jest kontrowersyjny
  • mem branżowy – ma potencjał wirusowy, nie tylko w social media, ale też w różnego typu zestawieniach
  • case study – tworząc analizy na podstawie własnych badań i doświadczeń, budujesz wizerunek eksperta
  • recenzja książki lub kursu – postaraj się wzbudzić kontrowersję
  • relacja ze szkolenia, konferencji czy eventu – tekst interesujący dla uczestników wydarzenia i jego organizatorów, chętnie udostępniany
  • poradniki i tutoriale – niezmiennie często wyszukiwane w Google, pozwolą Ci łatwo zdobyć wysokie pozycje na frazy long tail
  • dyskusje online – czy to w formie komentarzy na blogach i social media, czy serii samodzielnych wpisów na blogach, dają duże pole do “przemycania” linków

Artykuł powstał przy udziale agencji NPROFIT.net