Jak przyciągnąć osoby pasywnie poszukujące pracy i stworzyć społeczność talentów?

Jak przyciągnąć osoby pasywnie poszukujące pracy i stworzyć społeczność talentów? © contrastwerkstatt - Fotolia.com

Opublikowanie ogłoszenia na portalu pracy czy wrzucenie go na Facebooka nie jest trudnym zadaniem dla rekrutera.

Jednak w trakcie 30 dni, kiedy ogłoszenie widnieje w internecie jest w stanie dotrzeć tylko do części kandydatów, ograniczając ich zasięg jedynie do aktywnych poszukiwaczy pracy.

Podobne artykuły:

Pasywni kandydaci należą zazwyczaj do grupy talentów posiadających bardzo dobre wykształcenie i umiejętności do pracy na danym stanowisku - są to tzw. purple squirrels.
Zazwyczaj z dużą ostrożnością podchodzą do poszukiwania nowego miejsca pracy i stanowiska, które będą zajmować. Raczej nie obnoszą się z nowymi propozycjami rozwoju zawodowego, zachowując swoje poszukiwania pracy wyłącznie dla siebie. Niemniej jednak warto wyruszyć w poszukiwaniu takich osób i stworzyć w organizacji społeczność zbudowaną z talentów, porzucając na chwilę standardowe techniki rekrutacji.

Loga UE nf.pl


Zatrudnienie talentów w firmie służy nie tylko samej ich rekrutacji, ale także budowaniu wzajemnej, długoterminowej relacji oraz wspiera budowanie wizerunku organizacji. Dlatego też walka o najzdolniejszych kandydatów z każdym dniem przybiera na intensywności, co utrudnia im przedarcie się przez przytłaczający i przepełniony rynek pracy. Co można zrobić, aby pokonać te bariery i przyciągnąć talenty?

Przede wszystkim warto prowadzić angażującą komunikację, podczas których skupimy się bezpośrednio na kandydacie, otwierając jednocześnie firmę na napływ nowych kandydatów w przyszłości. Zagraniczne firmy wykorzystują w tym celu technikę open house w formie online, która polega na informowaniu wszystkich potencjalnych kandydatów o nowych stanowiskach pracy za pośrednictwem ogłoszeń oraz mediów społecznościowych i zapraszaniu ich na jedno wielkie spotkanie rekrutacyjne. 

Kolejnym sposobem jest zachęcająca i angażująca treść ogłoszeń. Pierwszym etapem jej tworzenia powinno być zrozumienie potrzeb grupy docelowej - po to, aby móc zamieścić odpowiedzi na pytania, które najbardziej interesuje kandydatów tego typu. Dlatego warto zastanowić się, czego oczekują od przyszłej pracy i nowego stanowiska. 

Warto również stworzyć atmosferę zaufania i szansę dostępu do informacji - społeczność, w której kandydaci mogą liczyć na dostępność informacji, osób i zasobów i w każdej chwili móc zwrócić się z jakimkolwiek pytaniem. Dobrze jest dać im poczucie, że będą oceniani bez względu na posiadane doświadczenie i umiejętności.

Kolejnym elementem jest okazanie zainteresowania kandydatem i okazanie szacunku dla czasu, jaki poświęca na wzięcie udziału w procesach rekrutacyjnych. Można zrobić to za pośrednictwem krótkiego maila z podziękowaniem.

Talent Bridge Katarzyna Małkowska