Jak się odstresować i zrelaksować? Porady, wskazówki i inspiracje Human Skills

Jak się odstresować i zrelaksować? Porady, wskazówki i inspiracje Human Skills materiały PR

Co robić, aby się zrelaksować i pozbyć nadmiaru stresu? Oto kilka wskazówek do zajęć energetyzujących, które pomogą ci się odprężyć i odstresować.

Cudowna moc natury

Pobądź na świeżym powietrzu. Jestem pewna, że w okolicy rośnie las, lub znajduje się park. Wstań z fotela lub kanapy i idź na spacer, dzięki któremu poprawisz krążenie i dotlenisz swój organizm. Zatrzymaj się, usiądź na ławce, lub na kocu i przez kilka minut po prostu pobądź chwilę ze sobą. Weź kilka głębokich oddechów, posłuchaj odgłosów przyrody, rozejrzyj się dookoła. Ciesz się tą chwilą, czerp z niej energię!

Rowerowa przyjemność

Jeśli jesteś osobą bardziej aktywną i zwykły spacer jest dla Ciebie przyjemny, ale nie wystarczająco cię odpręża – wsiądź na rower. Wybierz sobie nową trasę, poznaj nieznane ci dotąd miejsca, umów się ze znajomymi na wycieczkę rowerową. Odkrywając nowe miejsca, pobudzasz swoją kreatywność oraz budujesz nowe połączenia między neuronami w mózgu.

Podobne artykuły:

Nordic walking dla piechurów

Dla osób aktywnych dodatkową alternatywą mogą być również kije nordic walking. Do spaceru z użyciem kijków przygotuj ulubioną energetyzującą muzykę, która będzie cię porywać. Być może poczujesz jak twoje ciało pracuje i z każdym krokiem wzrasta energia w mięśniach.

Rośliny na poprawę humoru

Może należysz do grona osób, na które bardziej relaksująco działa przebywanie wśród roślin. Majówka, to najlepszy czas na upięknienie twojego balkonu, tarasu czy ogrodu. Zaplanuj, jakie rośliny chcesz zasadzić, jakie zasiać, a może zrobisz sobie ogródek ziołowy lub warzywno-owocowy? Stwórz miejsce przytulne tobie, do którego z radością będziesz zaglądać i relaksować się w otoczeniu roślin, np. z książką i kubkiem zielonej herbaty.

Podobne artykuły:

Sen przyjacielem człowieka

Jeśli jesteś osobą, która nie relaksuje się poprzez ćwiczenia fizyczne, pozwól sobie na taką formę odpoczynku, która ci najbardziej odpowiada.

Jeśli masz za sobą bardzo pracowity okres, to pozwól sobie na słodkie odsypianie. Podczas snu twój organizm się regeneruje, odbudowują się i wracają do równowagi wszystkie procesy życiowe.

Relaks dla duszy i ciała

Być może masz problem z zaśnięciem, lub budzisz się w środku nocy lub nad ranem i nie możesz zasnąć. To sygnał, że twój organizm potrzebuje relaksu – weź rozgrzewającą kąpiel, włącz ulubioną muzykę i zaparz uspokajającą herbatę (melisa, rumianek). Podczas kąpieli pozwól sobie na całkowite odprężenie.

Pomocne w uzyskaniu wysokiego stopnia zrelaksowania często jest oddychanie przeponowe. Myśl o wdechu i wydechu. Podczas oddychania licz w myślach do 4, niech wdech będzie tak głęboki, aż poczujesz, jak Twój brzuch unosi się, a podczas wydechu powoli wraca do swojej pozycji. Jeśli nadal masz trudność z zaśnięciem wykonaj ćwiczenie 4-2-4-1: weź głęboki wdech licząc do 4, zatrzymaj powietrze licząc do 2, zrób wydech licząc do 4 i zatrzymaj powietrze licząc do 1, płynnie powtórz cykl. Ćwiczenie to pozwala zasnąć osobom narażonym na chroniczny lub traumatyczny stres.

Unikaj wampirów energetycznych

Podczas relaksacyjnych dni wolnych od zobowiązań służbowych – zadbaj o to, aby unikać sytuacji i ludzi, którzy wpływają na ciebie negatywnie, stresują cię, zabierają energię i odbierają radość. Jeśli wypoczniesz – nabierzesz dystansu do dręczących cię na co dzień sytuacji wzbudzających stres i wrócisz do pracy z nową energią.

Podobne artykuły:

Co jeść – kilka słów o jedzeniu, które nie obciąża i jest źródłem energii

Majówka to dla wielu również czas grillowania. Warto jednak przy tej okazji pamiętać, że to co jemy jest ściśle związane z naszym samopoczuciem. Dlatego poniżej pokrótce przedstawiamy, jak urozmaicić majówkowe posiłki, stosując zdrowe zamienniki znanych nam produktów.

Co, czym zastąpić

  • Nie kupuj gotowych, przyprawionych mięs. Takie produkty często nie są najświeższe, a pod skorupą silnych, intensywnych przypraw kryją się elementy przetworzone, które nie służą naszemu zdrowiu. Dlatego kup, najlepiej chude, mięso ze sprawdzonego źródła. Zwróć uwagę na skład kupowanych produktów mięsnych. Producenci często wytwarzają mięso na bazie tłuszczu, soi przemysłowej, wody i sztucznych konserwantów, czego efektem jest jedynie 20-proc. zawartość czystego mięsa.
  • Zamiast białego pieczywa, wybierz pełnoziarniste, z mąki z pełnego przemiału. Jest równie smaczne co zdrowe.
  • Korzystaj z bogactwa warzyw. Przygotuj grillowane warzywa (pieczarki, cukinię, paprykę, bakłażan); carpaccio z buraka, rukolą, słonecznikiem i fetą; miks sałat z pomarańczą, awokado, czerwoną cebulą i kilkoma orzechami włoskimi; małosolne lub kiszone ogórki… na co tylko masz ochotę.
  • Zamiast przesłodzonych soków przygotuj domową lemoniadę cytrynową lub rabarbarową. Możesz również podać po prostu wodę, do której dodasz plasterki cytryny lub pomarańczy oraz listki mięty lub gałązki rozmarynu.
  • Zamiast tradycyjnych słodyczy możesz podać swoim gościom sałatkę owocową, lub lekkie desery na bazie musów owocowych, kawałków świeżych owoców lub jogurtów.

Autor: Justyna Szurik-Wadowska

Zapraszamy na nasze szkolenia i coachingi związane z tematyką radzenia sobie ze stresem.

Human Skills