Jak uniknąć błędów przy wdrożeniu systemu CRM w firmie?

Jak uniknąć błędów przy wdrożeniu systemu CRM w firmie? shutterstock

Przedsiębiorcy, którzy myślą o wdrożeniu systemu CRM, powinni poznać problemy swojej firmy, przeanalizować jej procesy, określić potrzeby i wiedzieć czego oczekują od systemu. Ważne jest poznanie filozofii CRM przed wdrożeniem systemu w firmie.

Nie myśl o systemie CRM wyłącznie jako rozwiązaniu IT

Początek drogi z systemem CRM w wielu przypadkach wygląda podobnie. Zaczyna się od wpisania tego pojęcia w przeglądarkę, przejścia na stronę producenta i czytania informacji o funkcjach systemu. Niestety, nie jest to najlepszy wybór. Przedsiębiorca myśląc o systemie CRM, powinien zacząć od poszukiwania informacji czym jest filozofia CRM, a później dopiero czym jest system. CRM (ang. Customer Relationship Management) to w dosłownym tłumaczeniu zarządzanie relacjami z klientem. Powstało już bardzo wiele definicji tego zagadnienia. W skrócie można powiedzieć, że są to wszystkie działania wykonywane przez przedsiębiorstwo, aby we właściwy sposób zarządzać relacjami z klientami. Co to znaczy w praktyce? To nawiązywanie, budowanie, utrzymywanie dobrych relacji z obecnymi, ale też potencjalnymi klientami. Gdzie tutaj miejsce na system? To właśnie on sprawia, że zarządzanie relacjami z klientami jest łatwiejsze. System usprawnia ten proces, a także wpływa pozytywnie na jego jakość.

Subskrybuj autora aby czytać dalej

Questy Technology Joanna Kujawska