Jak ustalić moc linku? 11 najważniejszych elementów

Jak ustalić moc linku? 11 najważniejszych elementów Svilen Milev / stock.xchng

Jedną z najistotniejszych kwestii dla pozycjonera jest ustalenie mocy linku. Dostępne narzędzia ukazują jedynie szacunkowe rozwiązanie. Istnieją jednak pewne metody by samemu postarać się ustalić wartość linku.

Przedstawiamy co należy wziąć pod uwagę.

1. Pozycja rankingowa strony z linkiem dla słowa kluczowego twojej witryny

Wpisz swoje słowa kluczowe do przeglądarki. Każdy linki który uzyskasz ze strony z TOP30 jest bardzo wartościowy, a nie ma wartościowszego linka niż z TOP1 na interesujące Cię słowo kluczowe.

2. Pozycja rankingowa strony z linkiem na Twoją witrynę i z kilkoma konkurencyjymi terminami w znaczniku tytułu

W tym kontekście pozycja mówi wiele o mocy onośnika i zaufaniu, jaki cieszy się witryna. Pozwala to również oznaczyć całkowitą wartość odnośnika z tej strony.

3. Pozycja jaką usyskuje treść z domeny publikującej link do Twojej strony, dla konkurencyjnych terminów zawartych w tytułach stron

Jeśli strony domeny linkującej do Twojej znajdują się w TOP20 wyników wyszukiwania, należy być pewnym, że wartość domeny jest wysoka i sam odnośnik z nich wychodzący ma dużą moc.

4. Ilość fraz dla których domena z linkiem na Twoją witrynę znajduje się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania

Zasadą którą Google ciągle dopracowuje, to obniżanie mocy (zazwyczaj przeoptymalizowanych) stron, które ukazują się na pierwszym miejscu tylko dla kilku słów kluczowych. Umieszczenie linka na nich niekoniecznie jest bardzo wartościowe. Najlepszymi są strony, których domena znajduje się na bardzo szerokim spektum topowych wynikow wyszukwania – najlepiej powiązanych tematycznie z Twoją witryną.

5. Srzedaż linków

Jeżeli jesteś w stanie zauważyć, że firma sprzedaje miejsca na swoje stronie Internetowej to zapewne Google też to zabaczyło/zobaczy. W takich wypadkach link z takiej witryny może nie przekazywać mocy.Google może zadziałać z opóźnieniem, nawet jeśli dana witryny już przestałą sprzedawać linki.

6. Spójność tematyczna

Niewątpliwie ostatnim hitem Google jest duże dopracowanie algorytmu w kierunku wykrywania spójnych tematycznie serwisów. Analizie powinieneś poddać również potrzeby osób odwiedzających Twoją witrynę i witrynę, z której pochodzi link. 

7. Kiedy robot Google był na Twojej witrynie

Ostatni zapis strony znajdziesz, sprawdzając kopię zapisaną w pamięci podręcznej witryny. Im starszy jest ten zapis, tym mniejszą szansę ma strona na pojawienie się w aktualnych wynikach wyszukiwania.

8. Witryny, których odnośniki są nakierowane na cieszących się wysoką pozycją rankingową konkurentów

Domeny, które linkują do stron konkurencji osiągających topowe pozycje dla interesujących Cię słów kluczowych, należy również wziąć pod uwagę budując swoją strategię linkowania. Prawdopodobieństwo ich wysokiej wartości jest duże.

9. Linki wejściowe prowadzące na daną stronę

Przyjrzyj się linkom nakierowanym na stronę danej domeny, z której chcesz uzyskać odnośnik. Może prowadzi do niej wiele linków wewnętrznych? Ile linków zewnętrznych? Następnie oszacuj potencjalną wartość.

10. Suma linków prowadzących do domeny

Pamiętaj tylko, że ilość linków to nie to samo co ilość domen linkujących. Możesz mieć 1 mln linków z 1 domeny, które mogą mieć niższą wartość niż 10 linków z 10 różnych domen.

11. Liczba zewnętrznych linków na stronie

Strony które linkują do innych, zazwyczaj przekazują im swoją część mocy. Lepiej jest zostawić swój link na stronie która ma 5 odnośników niż 100.

Podobne artykuły:

Powyższe punkty są czasochłonne w przeanalizowaniu, ale można sobie pomóc korzystając z jednego z lepszych programów funkcjonujących na polskim rynku jakim jest SEMSTORM. Program ten pomoże Ci usalić m.in. dla jak wielu i jakich fraz interesująca Cię domena znajduje się na topowych pozycjach w wynikach wyszukiwania, a także prześwietlić konkurentów, którzy bazują na tych samych słowach kluczowych. Możesz również monitorować pozycje własnych słów kluczowych. Zachęcam do skorzystania z programu, który można przetestować za darmo przez 14 dni. 

Klewer Paweł Kijko