Jak wybrać domenę i hosting

Jak wybrać domenę i hosting Photo credit: Capitan Giona / Foter

Przeczytaj dokładnie ofertę i regulamin usług, postaraj się też skonsultować te dokumenty z kimś posiadającym doświadczenie w tym względzie. Niewykluczone, iż będziesz potrzebował dostawcy kompletu usług.

Wybierając domenę i hosting dla swojej strony internetowej będziesz musiał pamiętać przede wszystkim o maksymalizacji efektu i optymalizacji kosztów.

Wybór domeny internetowej to bardzo ważny krok związany także z marketingiem twojego biznesu lub produktu. Dlatego należy dobrze się nad tym zastanowić.

Jak nazwa firmy

Wybierając nazwę firmy watro pomyśleć o takiej nazwie, która będzie łatwa do przełożenia również na nazwę domeny internetowej. Chodzi przede wszystkim o to, by domena była łatwa do wpisania - krótka i łatwa do zapamiętania. Niektóre osoby wybierają np, skrót wieloczłonowej nazwy firmy jako nazwę domeny, co też jest niezłym wyjściem.

W zależności od tego, na jak dużym rynku będziesz operował, możesz wybrać domenę z końcówką pl, eu, waw, info, czy com lub org i inne. Być może, ze względów marketingowych, warto pomyśleć o zarejestrowaniu większej ilości domen dla jednego biznesu, zwłaszcza, że w skali rou koszt takiej operacji nie jest wysoki.

Przykładowe nazwy

Wybierając nazwę domeny dla swojej działalności weź pod uwagę branżę, w której działasz, nazwę firmy, produkt, który oferujesz lub rodzaj klientów/społeczności, do której adresujesz swoje produkty.

I tak na przykład: warszawska firma sprzedająca nowe opony "Atraxer" samochodowe mogłaby mieć następujące nazwy domen:

Atraxer.pl

Atraxer.waw.pl

Atraxer.eu

oraz

Noweopony.pl

Noweopony.waw.pl

Noweopony.eu

Bezpiecznajazda.pl

Bezpiecznajazda.waw.pl

Bezpiecznajazda.eu

Szerokiejdrogi.pl

i tak dalej...

Konkretnie i metaforycznie

Jak widać nazwa domeny nie musi być dokładnie odzwierciedleniem nazwy firmy ale może bezpośrednio lub metaforycznie nawiązywać do branży lub w ogóle do obszarów związanych z działalnością Twojego biznesu.

Jak wybrać Hosting

Wybierając firmę dostarczającą usługi hostingowe, musisz zwrócić uwagę na cenę usługi w korelacji z możliwościami jakie zapewnia dostawca usług hostingowych. Ale  tym celu musisz też sam wiedzieć, czego oczekujesz:

1. Jaki przewidujesz  ruch na Twojej stronie - a co za tym idzie - jak wzrastają koszty hostingu w zależności od ruchu na stronie i jakie są ograniczenia/lub ich brak w tym względzie;

2.  Szybkość oferowanego łącza (standard to minimum ok. 100 Mb/s)

3. Ile potrzebujesz miejsca na dysku na start i jak to się będzie zmieniać w czasie (rozbudowa stron/serwisu) - oraz zmiana kosztów w związku z tym;

4. Czy w ramach rozwoju stron będą na nich umieszczane pliki audio i wideo - reklamy, szkolenia itp. (patrz pkt. 2);

5. Backup stron (kopie zapasowe)

6. Możliwość przetestowania usługi

7.. Rodzaj i jakość usług serwisowych - czy dostawca jest dostępny przez 24 godziny na dobę, jak szybko dostawca jest zobowiązany reagować w razie awarii itp.

8. Rodzaj i szybkość komunikacji z dostawcą usługi - szybkość odpowiedzi na maile, możliwość kontaktu telefonicznego itp.

Pamiętaj:

Przeczytaj dokładnie ofertę i regulamin usług, postaraj się też skonsultować te dokumenty z kimś posiadającym doświadczenie w tym względzie. Niewykluczone, iż będziesz potrzebował dostawcy kompletu usług, który zapewni:

Tworzenie stron www

Tworzenie portali/wortali

Tworzenie sklepów internetowych*

Systemy zarządzania treścią CMS

Webmail

Pozycjonowanie, SEO

* Pamiętaj, że w Internecie są dostępne gotowe sklepy wraz z kompletem usług związanych z ich techniczną obsługą.

Podobne artykuły:

redakcja