Jak zaoszczędzić na reklamie w Google

Jak zaoszczędzić na reklamie w Google promonavi.pl/

Wydanie dużych kwot w Google Ads to nie problem, ale strategia podnoszenia stawek bez optymalizacji kampanii, nie przełoży się na zwiększenie zysków z reklam. Na co warto zwrócić uwagę, planując działania reklamowe w Google Ads?

Zadbaj o docelową stronę www

Zanim rozpoczniesz zabawę w panelu Google Ads, upewnij się, że strona www, na którą chcesz kierować reklamy jest dobrze zoptymalizowana. Istnieje wiele czynników, które mogą wpłynąć na częstość wyświetlania się reklam i organiczny wynik witryny w wynikach wyszukiwania. Należą do nich m.in. stopień nasycenia słowami kluczowymi oraz szybkość ładowania się strony.

Sprawna i aktualna witryna, która szybko się przeładowuje będzie faworyzowana przez algorytm Google. Jej wydajność pomoże ci sprawdzić Page Speed Insight. Narzędzie Google Developers przeanalizuje zawartość witryny i wskaże aspekty, które wymagają poprawy. Każdy wynik poniżej 85 punków powinien być alarmujący.

Pamiętaj, że strona docelowa kampanii zawsze powinna być aktualna. Sytuacja, w której po kliknięciu reklamy, użytkownik trafia na błąd 404 lub podstronę, na której nie może odnaleźć produktu jest niedopuszczalna. Nie tylko wpłynie to negatywnie na ogólne wyniki kampanii, ale przede wszystkim może narazić cię na duże straty finansowe.

Zaplanuj słowa kluczowe

Google Ads jest chwalone za swoją precyzyjność w dotarciu do osób faktycznie zainteresowanych twoim biznesem. Działanie algorytmu opiera się przede wszystkim na dopasowaniu słów kluczowych z reklamy do tego, co wpisują użytkownicy w wyszukiwarkę Google. Dlatego tak istotny jest ich umiejętny dobór. Wyświetlanie reklamy aparatów ortodontycznych komuś, kto szuka aparatu do robienia zdjęć jest zwykłym wyrzucaniem pieniędzy w błoto.

Pracę nad stworzeniem dobrej kampanii powinieneś zatem zacząć od wyboru fraz i słów kluczowych. W tym zadaniu pomoże ci wbudowane narzędzie Google Ads – Planer słów kluczowych (Narzędzie propozycji słów kluczowych). Po wpisaniu interesującego cię zagadnienia, planer wyszuka powiązanie frazy i wskaże ich podstawowe statystyki – średnią liczbę wyszukiwań, konkurencyjność i koszt CPC. Otrzymane wyniki posłużą ci do stworzenia puli pozytywnych, a także negatywnych słów kluczowych (listy słów wykluczających).

Dysponując ograniczonym budżetem, warto stosować ścisłe dopasowanie do słów kluczowych. Reklamy oparte na wąskim dopasowaniu są bardziej dokładne i nie będą wyświetlać się na synonimy i inne słowa tematycznie powiązane ze wskazaną frazą. Zbyt szeroka pula możliwości może szybko przepalić budżet reklamowy.

Stwórz atrakcyjną kreację i podbij wynik jakości

Dbałość o wysoki wynik jakości reklamy wprost przełoży się na wzrost konwersji i optymalizację budżetu reklamowego. Im wyższy wynik jakości, tym niższy CPC. Postaraj się, żeby przekaz reklamy był jak najbardziej dopasowany do tego, czego szukają twoi klienci – zadbaj o ścisłe nawiązanie do słów kluczowych, odpowiednie słownictwo i adekwatne CTA. Im więcej osób kliknie w reklamę, tym wzrośnie jej wskaźnik CTR, a co za tym idzie – również wynik jakości.

Wynik jakości jest także miarą tego, jak dobrze zoptymalizowana jest twoja docelowa strona www. Liczy się szybkość ładowania witryny, nasycenie słowami kluczowymi, do których odwołuje się reklama, ale także aspekt wizualny i prostota użytkowania.

Dobra reklama powinna być atrakcyjna dla użytkownika, wyróżniać się na tle konkurencji i zachęcać do interakcji. Nie istnieje jeden sprawdzony przepis na wysokie CTR, dlatego zachęcamy cię do stworzenia zestawów reklam i… testowania! Tylko w ten sposób zidentyfikujesz kreację, która najbardziej przemawia do twojej grupy docelowej i zoptymalizujesz kampanię.

Zarządzaj kampaniami i zoptymalizuj budżet reklamowy

Każdy, kto trudni się reklamami w Google Ads, wie, jak trudne może być sprawne zarządzanie kampaniami – zwłaszcza kilkoma naraz. Jest przecież tyle rzeczy, które mogą pójść nie tak! W celu ułatwienia zadania wielu specjalistów i freelancerów sięga po sprawdzone rozwiązania i decyduje się na integrację konta Google z serwisem do automatyzacji i optymalizacji działań reklamowych.

Na rynku dostępne są narzędzia, które oferują kompleksową pomoc dla reklamodawców w Google Ads. Dedykowany konsultant, analiza konkurencji, planer słów kluczowych, generator grup reklam… jak dobrze byłoby mieć to wszystko w jednym miejscu?

Godne polecenia są w tym zakresie platformy z oficjalnym statusem partnera Google, np. PromoNavi (https://promonavi.pl/). Korzystanie z narzędzia jest darmowe i pozwoli ci zoptymalizować wydatki na kampanie reklamowe. Jak to możliwe? Każdy użytkownik, dołączając do programu partnerskiego PromoNavi, otrzymuje wynagrodzenie - 5% z wartości środków wydanych na reklamy. Kwota może być następnie przeznaczona na zasilenie budżetu reklamowego lub przelana na wskazane konto. W ten sposób zarabianie na reklamach w Google Ads rozpoczyna się od samego początku prowadzenia kampanii.

 

Prawidłowa optymalizacja kampanii to przepis na sukces w Google Ads. Podjęcie odpowiednich działań na każdym etapie pracy przełoży się na zmaksymalizowanie wartości konwersji, ale również na zmniejszenie wydatków budżetowych. Nie jest to proste zadanie, ale ciągłe podnoszenie swoich kompetencji oraz korzystanie z rzetelnych narzędzi pomoże ci osiągnąć wyznaczone cele.