Jak zaplanować rekrutację?

Jak zaplanować rekrutację? tovovan - Fotolia

Przygotowując się do rekrutacji pracowników, musimy dokładnie wiedzieć, czego od nich oczekujemy, jakie będą ich podstawowe i drugorzędne zadania w firmie i jakimi środkami będziemy przeprowadzać rekrutację.

Zatrudnienie nowych pracowników jest decyzją o kluczowym znaczeniu dla działania firmy, która długofalowo wpływa na każdy aspekt jej działania.

Rozpoczęcie procesu rekrutacji

Do rozpoczęcia procesu rekrutacyjnego warto przygotować się dokładnie planując poszczególne kroki, które będziesz musiał wykonać, tak, abyś był zadowolony z jej wyników w przyszłości. I tak, proces rekrutacji można podzielić na kilka etapów.

Etap I - planowanie rekrutacji

Na tym etapie należy krok po kroku rozpisać planowane działania, zgromadzić wszystkie niezbędne informacje (dane teleadresowe mp. gazet lokalnych, portali internetowych itp.), zaplanować zamieszczenie ogłoszeń rekrutacyjnych, rodzaj mediów, terminy, określamy profil psychoemocjonalny kandydata, który nam odpowiada itd.

Etap II - rekrutacja właściwa

Na tym etapie podejmujemy następujące kroki:

  • Przygotowujemy ogłoszenie rekrutacyjnego.
  • Zamieszczamy je w wybranych mediach (prasa, internet).
  • Ustalamy z kandydatami daty rozmów rekrutacyjnych.
  • Przeprowadzamy rozmowy rekrutacyjnego.

Etap III - zakończenie rekrutacji

Na tym etapie podejmujemy następujące kroki:

  • Wybieramy odpowiadającego nam kandydata.
  • Podpisujemy umowę na okres próbny i załatwimy związane z tym formalności.

Podobne artykuły:

O czym musisz pamiętać

Rzadko kiedy pamiętamy o tym, że nie tylko kandydaci muszą się zaaklimatyzować w zespole. Także ty musisz mieć dobry kontakt ze swoimi pracownikami. Dlatego warto, żebyś zastanowił się jakimi cechami powinna charakteryzować się osoba, która ma pracować w Twojej firmie. Chodzi o to, by wasza współpraca układała się jak najlepiej - co będzie z korzyścią dla firmy jak i już zatrudnionych (jeżeli takowi są) pracowników.

Ogłoszenie rekrutacyjne

W procesie planowania rekrutacji musisz pamiętać o tym, że to na Tobie spoczywa obowiązek napisania ogłoszenia rekrutacyjnego. Pisząc je, musisz pamiętać, by znajdowały się w nim wszelkie niezbędne informacje, które przydadzą potencjalnym kandydatom w podjęciu decyzji o odpowiedzi na wspomniane ogłoszenie. Tak więc, w ogłoszeniu rekrutacyjnym muszą się znaleźć dokładne informacje, dotyczące proponowanego stanowiska, oczekiwań co do cech osobowościowych i wykształcenia kandydata oraz dane kontaktowe oraz przynajmniej ogólna lokalizacja firmy (miasto, dzielnice).

Wybór mediów

Planując wybór mediów, w których ma się ukazać ogłoszenie, powinieneś przede wszystkim wziąć pod uwagę prasę lokalną i internet. Umieszczenie ogłoszenia w portalach dedykowanych osobom poszukującym pracy i pracodawcą oraz zamieszczenie podobnego ogłoszenia w gazecie lokalnej powinno zaowocować w szybkim czasie zgłaszaniem się kandydatów do Twojej firmy.

Terminy rozmów rekrutacyjnych

Terminy rozmów rekrutacyjnych powinieneś zaplanować koniecznie z wyprzedzeniem, tak, aby nic nie przeszkadzało w spokojnym przeprowadzeniu rekrutacji. Aby tak się stało, weź pod uwagę wszystkie Twoje cykliczne zobowiązania związane z prowadzeniem firmy oraz inne, tak, byś wybrał daty nie kolidujące z Twoimi obowiązkami.

Podobne artykuły:



Nowoczesna Firma S.A.