Jak zarabiać na e-bookach?

Jak zarabiać na e-bookach? darkbird - Fotolia

Napisanie e-booka samo w sobie nie wymaga wielkich umiejętności technicznych. Wystarczy program do edycji tekstów i możliwość skonwertowania go do formatu PDF. Najbardziej istotny jest oczywiście temat i sprzedaż e-booka.

E-book, czyli książka elektroniczna to co raz bardziej popularna forma rozpowszechniania różnych treści - od poradnictwa po beletrystykę.

Najbardziej popularne są e-booki poradnikowe. Dotyczą one wszelkich możliwych dziedzin - ale te najpopularniejsze to publikacje na temat biznesu (jak zarobić w krótkim czasie, Forex, zarabianie w Internecie, zarabianie na giełdzie), psychologii (motywacja, pozytywne zmiany w życiu, zdrowie, pieniądze i związki). Są też publikacje specjalistyczne dotyczące Internetu wszystkiego, co się z nim wiąże. 

Jak sprzedawać?

E-booki można sprzedawać poprzez własne strony internetowe lub korzystając z pośrednictwa e-wydawców, takich, jak Złote Myśli, Nexto, EscapeMagazine czy Zixo, którzy zadbają o odpowiednią oprawę i promocję. Niestety, wydawcy e-booków proponują autorom niewielkie prowizje (18-20%) od ceny netto, co w powiązaniu z niezbyt jeszcze rozwiniętym w Polsce rynkiem płatności internetowych oraz niezbyt wielkim kręgiem odbiorców oznacza, że nie będąc bardzo znanym autorem, mamy małe szanse na duży sukces finansowy. Sprzedaż za pomocą własnej strony i programów partnerskich może być znacznie lepszym rozwiązaniem. Można też pomyśleć, o wydaniu e-booka w języku angielskim, skierowanego do odbiorców na Zachodzie, gdzie rynek ten jest już bardzo rozwinięty.

Darmowe e-booki przynoszące zysk?

Napisany przez Ciebie e-book nie musi być produktem samym w sobie - może natomiast być częścią marketingu Twojej firmy. Taki darmowy e-book - zareklamowany na innych stronach i np. w newsletterach Twoich partnerów biznesowych może przysporzyć Twojej stronie Internetowej wielu dodatkowych użytkowników, a Twojej firmie dodatkowych dochodów - nie tylko  z tytułu zwiększenia oglądalności - ale także sprzedaży - jeżeli oferujesz na niej jakieś produkty. Taki darmowy e-book jest także sposobem na "zrobienie nazwiska" Tobie i zwiększenia zainteresowania działalnością Twojego biznesu. Jeżeli posiadasz listę mailingową, możesz zacząć wysyłać fragmenty e-booka swoim użytkownikom, a potem zaproponować całość za pieniądze. Treść darmowego e-booka może odnosić się do produktów i informacji znajdujących się na Twojej stronie  i zachęcać do dalszego śledzenia tego, co oferuje Twój biznes.

Zarobić jako wydawca

Na e-bookach możesz zarobić nie tylko jako ich autor ale także jako ich wydawca. Musisz uruchomić e-księgarnię (odpowiednie narzędzia, hosting itp. dostępne są w Internecie), wypromować ją i zacząć zarabiać na prowizji z wydawania e-booków napisanych przez innych ludzi. Stając się wydawcą, musisz zadbać o stronę prawną przedsięwzięcia, przygotowanie odpowiedniego regulaminu i umów wydawniczych. Być może będziesz też zadbać o stronę graficzną e-booków - często takie wydawnictwa zapewniają ze swej strony odpowiednie e-okładki. Pamiętaj też o zadbaniu o merytoryczną jakość publikacji, będzie ona świadczyła o marce Twojego wydawnictwa.

Podobne artykuły:


Ryszard Jórczak Nowoczesna Firma S.A.