Jak zmieniać swoje przekonania?

Jak zmieniać swoje przekonania? fotolia

W sprzedaży odmowa jest czymś co wydarzy się prędzej czy później – są niejako wpisane w sprzedaż. Mówimy najczęściej o skuteczności. Na 100 telefonów, pięć umówionych spotkań. Na pięć spotkań jedna sprzedaż itd. Jak podnieść skuteczność?

My jako ludzie lubimy siebie bardziej, kiedy to czym się zajmujemy udaje nam się. Lubimy siebie kiedy nam się udaje. I z drugiej strony, kiedy nam się nie udaje – nie lubimy siebie. Jesteśmy źli na siebie.

Oto główny powód dlaczego część ludzi nie lubi sprzedaży. Zbyt wiele razy im się nie udało. Odnieśli zbyt wiele porażek. Lub słyszeli o zbyt wielu porażkach.

Standardem są rozmowy w piątkowe poranki w McDonaldzie pomiędzy przedstawicielami:

  • Ta Maryśka z ABC nigdy nie handluje z nowymi. Nie ma szans abyś tam coś sprzedał podczas pierwszych pięciu wizyt.
  • U Mariana z DEF nigdy nie sprzedaż nowości. On kupuje tylko to co ma na półce. Nic nie wprowadza.
  • Kaśka GHI nie lubi dziewczyn. Lepiej wyślij do niej chłopaka, bo Ciebie od razu pogoni. Szczególnie że jesteś atrakcyjniejsza od niej.

Tak powstają przekonania w Twoim umyśle

Jak je zmienić? Jak je zamienić?

Istnieje kilka sposobów. Mój ulubiony nazywa się Hause Cleaning, jest zaczerpnięty z NLP i umożliwia natychmiastową zamianę całego pakietu przekonań ograniczających na wspierające. Niestety wymaga osobistego spotkania ze mną lub uczestnictwa w kursie Neurlolingiwstyka w Biznesie (NLP) na poziomie Master.

Tutaj pokażę Ci sposób wymagający większego wysiłku, ale również skuteczny.

KROK 1 – podważanie przekonania ograniczającego

Jak zapewne zauważyłeś, ale może nie skupiałeś się na tym. Każde przekonanie aby było prawdziwe i miało sens musi być poparte kontrprzykładem. Przykład: kupiłeś ostatnio rzecz, z której jesteś zadowolony. Jednak kiedy tak zachwycasz się nad nią to jest jakiś mały szczegół, który Ci nie pasuje. Nie jest wprawdzie tak istotny, aby powodował dyskomfort. Jednak jest takie coś.

Ja: Widzę, że wróciłeś ze wspaniałych wakacji, opalony, wypoczęty, baterie naładowane.

On: O tak. Było cudownie. Jestem bardzo zadowolony. To wspaniały czas.

Ja: Rewelacja. Tak trudno ostatnio znaleźć miejsca, w których wszystko działa jak w zegarku, można w pełni wypocząć, wrócić w pełni i całkowicie zadowolonym.

On: Dokładnie. Ja znalazłem takie perfekcyjne miejsce. Polecam

Ja: Super. Rozumiem, że wszystko, każdy szczegół był na idealnym poziomie i nic Cię nie wkurzało. Idealne wakakcje.

On: No może Ci turyści, codziennie nowa dostawa turystów biegnących o 7:00 aby zająć swoje miejsce na leżaku, upał ponad 40C i kolejki za jedzeniem. Czy Ci ludzie naprawdę muszą tyle jeść kiedy mają all inclusive…

Tak może wyglądać każda rozmowa. Nawet ta wewnętrzna, sam na sam ze sobą.

Podobne artykuły:

Jak to wykorzystać w przekonaniach. Może masz jedno z poniższych:

  • jestem sprzedawcą jak z koziej dupy trąbka,
  • klienci nie wiedzą czego chcą,
  • te produkty/usługi się nie sprzedają,
  • konkurencja ma dużo lepsze ceny, serwis, obsługę, gwarancję…

Oczywiście, do każdego z tych przekonań masz swoje własne uzasadnienia.

Wypisz je teraz. Weź kartkę i napisz swoje ograniczające przekonanie. Następnie dopisz powody, które ja potwierdzają.

Kiedy skończysz zadaj sobie pytanie:

A GDYBYM NIE MIAŁ TEGO PRZEKONANIA. TO JAK MOGŁOBY SIĘ ZMIENIĆ MOJE ŻYCIE?

Zapisz odpowiedź na to pytanie. Kiedy skończysz, zadaj sobie kolejne pytanie:

„KIEDY TO PRZEKONANIE NIE JEST PRAWDĄ?” – poszukaj teraz jednego kontrprzykładu do tego przekonania. Coś co widziałeś, słyszałeś o czymś. Kiedy go znajdziesz, poszukaj kolejnego kontrprzykładu. I następnego.

Brawo w ten sposób podważyłeś swoje przekonanie. Teraz popatrz, przeczytaj kontrprzykłady. Zwróć uwagę jak się czujesz, jak myślisz.

KROK 2 – wprowadzamy nowe lepsze, wspierające przekonania

Stwórz teraz listę nowych lepszych przekonań. Takich, które jeszcze może nie są prawdą. Są na razie marzeniami, ale wiesz, że byłyby dla Ciebie bardziej użyteczne. Mogą wyglądać tak:

  • Ludzie lubią ze mną rozmawiać.
  • Potrafię przekonywać w rozmowie do moich racji.
  • Jestem dobrym słuchaczem, ludzie lubią mi opowiadać.
  • Klienci wiedzą czego chcą i ja to mam tylko muszę im to inaczej pokazać.
  • Wszystko się sprzedaje tylko trzeba stworzyć dobre powody do zakupu klientowi.
  • Konkurencja jest na rynku, ale ja staram się bardziej i przekraczam oczekiwania klientów.

Do każdego z tych przekonań stwórz reprezentację. To obraz, wyobrażenie, zdarzenie, które potwierdza słuszność tego przekonania. Zadbaj aby te wyobrażenia były wyraźne, pełne szczegółów, kolorowe. Możesz je nawet powiększyć w swojej wyobraźni. Możesz dodać im dźwięki i przyjemne uczucie motywacji do działania, kiedy o nich myślisz.

Podobne artykuły:

KROK 3 – wyobrażenie przyszłości

Teraz kiedy myślisz dobrze o sobie, dodaj w swojej wyobraźni przykłady dobrych spotkań z klientami, owocnych rozmów, zadowolenia, które widzisz na swojej twarzy po udanym spotkaniu. Jednocześnie pamiętając, że kiedyś nie wierzyłeś, że to jest możliwe. Chcę abyś zwizualizował ludzi, którzy Ci gratulują, cieszą się z Twoich sukcesów. Chcę abyś także pomyślał o tych rozmowach handlowych, które nie kończą się transakcją w kategoriach: „Czego się nauczyłem, jak to wykorzystam kolejnym razem”.

Wiedza zaprowadzi się z punktu A do punktu B. Wyobraźnia jest wszystkim. Zaprowadzi Cię wszędzie

Albert Einstein

Ćwicz, praktykuj. A kiedy dojrzejesz do decyzji i naprawdę zapragniesz zmienić swoją sprzedaż napisz do mnie na kontakt@adamgrzesik.pl sprawdzę, czy będę dobrym nauczycielem dla Ciebie i powiem Ci jak stać się Mistrzem Sprzedaży.

http://adamgrzesik.pl/zamkniecia-sprzedazy

Biznes MBA Adam Grzesik