Kandydaci chcą lepiej poznać potencjalnych pracodawców. Jakich informacji szukają?

Kandydaci chcą lepiej poznać potencjalnych pracodawców. Jakich informacji szukają? NF.pl

Jedynie 3,5 proc. kandydatów nie szuka dodatkowych informacji o firmie, do której zamierza aplikować – wynika z ankiety serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl. Pozostałe 96,5 proc. sprawdza potencjalnego pracodawcę. Gdzie szukają informacji?

Rynek pracownika sprawia, że coraz więcej pracodawców ma kłopot z obsadzeniem wakatów w swojej firmie. A kandydaci uważnie selekcjonują oferty, decydując się na kontakt jedynie z firmami, które spełniają ich oczekiwania. Dlatego zanim zdecydują się wysłać CV szukają dodatkowych informacji, które utwierdzą ich w przekonaniu, że dana firma będzie dla nich odpowiednim miejscem zatrudnienia.

Najpopularniejszym źródłem wiedzy jest strona internetowa pracodawcy – zagląda na nią aż 70 proc. badanych przez MonsterPolska.pl kandydatów, a co trzeci kieruje się wprost do zakładki „Kariera”. 30 proc. potencjalnych pracowników ogląda profil pracodawcy na stronie serwisu rekrutacyjnego.

Są to wszystko narzędzia, nad którymi pracodawca ma pełną kontrolę i tylko od niego zależy jakiej jakości treści tam się znajdą. Warto zadać sobie pytanie czy są aktualne i przekonujące? Czy kandydat po ich przeczytaniu nabierze pozytywnego nastawienia, poczuje, że jesteśmy firmą, z którą warto wiązać swoją karierę?

Jakie zatem informacje powinny się tam znaleźć? O to również MonsterPolska.pl zapytał potencjalnych pracowników. Okazuje się, że najbardziej istotna dla nich jest wiedza na temat możliwości rozwoju kariery w danej organizacji. Taką odpowiedź wskazało aż 78 proc. badanych. Dlatego jeżeli firma inwestuje w pracowników (np. oferując kursy i szkolenia), planuje ich ścieżki kariery, ma system awansów wewnętrznych – to są to wszystko dane, które mogą przekonać do niej kandydatów.

Następne w kolejności są informacje na temat organizacji pracy (44,5 proc. wskazań), które dostarczają kandydatom praktycznej wiedzy o tym, jak wygląda codzienność w firmie. Poszukiwanym atutem jest tutaj na przykład możliwość pracy zdalnej, elastyczne godziny pracy czy też inicjatywy takie jak „piątek bez krawata”. Dzięki takim informacjom potencjalny pracownik może lepiej wyobrazić sobie siebie w strukturach organizacji, a także zyskuje podstawową wiedzę na temat rozwiązań sprzyjających łączeniu obowiązków zawodowych z życiem prywatnym. Te kwestie mogą okazać się kluczowe dla np. młodych rodziców, studentów, jak i innych pracowników z pokolenia Millenium, dla których aspekt work-life balance jest jednym z życiowych priorytetów.

Co czwarty badany przez MonsterPolska.pl w zakładce „Kariera” i na profilu pracodawcy w serwisie rekrutacyjnym szuka informacji na temat benefitów, które firma oferuje jako dodatek do pensji.

Z naszego badania wynika również, że dla kandydatów istotna jest wiedza na temat atmosfery panującej w firmie. Na stronach poświęconych karierze chętnie widzieliby zdjęcia i filmy pokazujące firmę od środka (19 proc.), wypowiedzi i zdjęcia potencjalnych kolegów z pracy (15 proc.) oraz informacje o pozazawodowych inicjatywach wspieranych przez pracodawcę (10 proc.). Jest to obszar, w którym można wykazać się szczególną kreatywnością, a tym samym wyróżnić się na tle innych pracodawców.

Świetnym narzędziem pomagającym pokazać „osobowość” firmy są media społecznościowe, na które zagląda coraz więcej kandydatów. Dlatego podgląd kanałów social media można również umieścić w sekcjach dedykowanych employer brandingowi – MonsterPolska.pl oferuje taką możliwość w ramach profilu pracodawcy.

Badanie przeprowadzone zostało przez serwis rekrutacyjny MonsterPolska.pl w sierpniu i wrześniu 2016 r. Udział w nim wzięło 200 pracowników.

Monster Polska Sp. z o.o. Bartosz Struzik