Kompetencje pracowników budują markę firmy

Kompetencje pracowników budują markę firmy nf.pl

Zarządzanie kompetencjami jeszcze nie tak dawno dla wielu małych i średnich firm to była niemal abstrakcja. Tymczasem jest to niezwykle ważne i bardzo szybko przekłada się na wyniki przedsiębiorstwa. Buduje też markę pracodawcy.

Ekspert ForFuture Grzegorz Filipowicz wyjaśnia, że koncepcja dotycząca rozwoju kompetencji w firmach jest z powodzeniem wykorzystywana w Polsce w dużych organizacjach od ponad 20 lat.

- Odpowiedni system zarządzania kompetencjami powoduje, że pracownicy firm są bardziej efektywni, wydajni, a ich praca przynosi większe efekty dla organizacji - podkreśla. - Kadra zarządzająca powinna wiedzieć, jakich kompetencji potrzebują ich pracownicy, by mogli właściwie wykonać swoje zadania. - Odpowiednia dbałość o rozwój wewnętrznych zasobów pracownika, jest nie tylko w jego interesie, lecz również pracodawcy - dodał. Ważne jest, by nie utożsamiać efektywnej pracy z ciężką pracą. Zarządzanie kompetencjami mówi o tym, że jeśli odpowiednio rozwiniemy kompetencje pracowników, to czasami mogą oni osiągać wyższe wyniki mniejszym nakładem wysiłku, czy czasu. A to jest dodatkową korzyścią dla samych zatrudnionych.

Seminaria

 

SeminariaPARP.


Bardzo pomocny w edukowaniu przedsiębiorców jest projekt Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – „Zarządzanie kompetencjami w MŚP”. Bezpłatne seminaria odbywają się we wszystkich miastach wojewódzkich. Ostatnie odbyło się w Krakowie. Podczas każdego seminarium eksperci i przedstawiciele firm przedstawiają różne rozwiązania.

Budowanie marki pracodawcy

W Krakowie Urszula Martyła z LinkedIN Talent Solutions przedstawiła jak wygląda "Budowanie marki pracodawcy (Employer Branding) na bazie polityki zarządzania zasobami ludzkimi". 

LinkedIn LinkedIn

LinkedIn LinkedIn


Employer Branding to udane małżeństwo HR z marketingiem - Urszula Martyła.

LinkedIn LinkedIn

Jak to mierzyć?

  • Koszt pozyskania pracownika
  • Czas pozyskania pracownika
  • Koszt braku pracownika
  • Jakość pozyskanych pracowników
  • Jak długo z nami popracują 

Zanim rozbijesz bank

  • Zastanów się do kogo chcesz dotrzeć
  • Poznaj swoje kluczowe metryki
  • Stwórz strategię a nie jednorazowy plan
  • Pamiętaj, że kandydat = klient
  • Jeśli ty nie chcesz zaistnieć w social media, inni zrobią to za ciebie 

LinkedIn LinkedIn

Kompetencje a praktyka

"Kompetencje a praktyka – na co możemy mieć wpływ w konkretnym otoczeniu biznesowym" - omówił w sesji case study Marek Skała Grupa PRC Sp. z o.o.

Okresowe Oceny Pracownika (OOP) 

  • 1.4 strony A4 maczkiem – 65 pól do wypełnienia, skala ocen 1-5, błąd intersubiektywny 1,3, przy rozstrzale 1,45 dla 95% pracowników.
  • 2.8 kompetencji ocenianych w skali 1-8 = 64 strony; plus kompetentny słownik 16 stron; często v. zazwyczaj.
  • Co je łączy – kompetentność!

Dekalog zarządzania według generała Sławomira Petelickiego, twórcy Gromu w czasie wykładu w dniu 19 maja 2005

  • Podstawą zarządzania jest wzajemne zaufanie pracowników i szefów.
  • Podstawą sukcesu pracownika jest jego psychika – umiejętności merytoryczne zdobywa się w praktycznych działaniach.
  • Daj ludziom pracę, którą lubią – będą ją wykonywali z sensem i zaangażowaniem.

Pamiętaj:

  • Kompetencje to przychody i zyski
  • Kompetencje bez praktyki to chaos
  • Klient wewnętrzny umarł! Na ścieżce kariery!
  • Kompetencje v. osobowość i charakter
  • Grupa GROM – kompetencje się zdobywa!
  • Keep it simply!

Wdrażanie kompetencji a realne potrzeby firmy

W drugiej sesji case study Dominika Matczak z KnowBOX Sp. z o.o. przedstawiła jak wygląda "Budowanie, wdrażanie i doskonalenie kompetencji zgodnie z realnymi potrzebami firmy".

Prawo wymuszonej skuteczności mówi, że nigdy nie ma dość czasu, żeby zrobić wszystko, lecz zawsze jest go dosyć, aby zrobić to, co najważniejsze. Brian Tracy

Przypomniała kilka prawd


  • Dobry pracownik więcej wnosi do firmy niż ją kosztuje. Czyli rafy, dobre praktyki i fundamentalne zasady weryfikacji oraz doskonalenia kompetencji.
  • Rób więcej tego, co się sprawdza. Rób mniej tego, co się nie sprawdza. Czyli fundamentalna zasada ciągłej weryfikacji i doskonalenia.
  • Miarą sukcesu jest to, co osiągamy w stosunku do tego, co moglibyśmy osiągnąć. 


Seminaria w ramach projektu

Szczegóły dotyczące seminariów: (22) 314 14 45
Formularz zgłoszenia: http://kompetencje-seminarium.nf.pl/zgloszenie.

 

Nowoczesna Firma S.A.