Koniec czekolady przed dobranocką. Jest porozumienie nadawców w sprawie reklam

Koniec czekolady przed dobranocką. Jest porozumienie nadawców w sprawie reklam Adam Kuban / photo on flickr

W październiku zeszłego roku ośmiu nadawców telewizyjnych ustaliło, że przy programach dla dzieci nie będzie reklam niezdrowej żywności. Porozumienie weszło w życie na początku roku.

Niezdrowej żywności nie będą reklamować Telewizja Polska, Polsat, TVN, ITI Neovision, Telewizja Puls, Viacom International Media Networks Poland, The Walt Disney Company Polska oraz spółka Stavka.

Za audycje dla dzieci uważane będą programy emitowane w godzinach 6-20 i adresowane do dzieci w wieku od 4 do 12 roku życia. Nadawcy zrezygnują z reklam czekolady, słodyczy, dżemów, napojów gazowanych , chipsów, słonych przekąsek i produktów z ciasta.

Zakazem objęte są także spoty promujące wszystkie artykuły spożywcze niespełniające „kryteriów żywieniowych” opracowanych na zlecenie Polskiej Federacji Producentów Żywności i zaakceptowanych przez Ministerstwo Zdrowia.

Więcej na onet.pl

red