Kreacja wizerunku w sieci

Kreacja wizerunku w sieci Syda Productions - Fotolia

Twoja strona czy profil w sieci stanowią pewną autoreklamę. Powinny one zawierać pewne cenne informacje, ale część z nich (być może dla Ciebie istotnych) pomijać. Czego unikać tworząc swój wizerunek w Internecie?

Aby prawidłowo wykreować swój wizerunek w sieci powinieneś stworzyć swoją stronę internetowa i zadbać o jej zawartość.

Kreowanie wizerunku w sieci oznacza świadome użycie narzędzi kreacji wizerunku i dobór najbardziej odpowiedniej treści, niezbędnej do osiągnięcia tego celu.

Struktura strony autopromocyjnej

Przygotowując plan struktury strony autopromocyjnej musisz zadać sobie przede wszystkim dwa pytania: czego mają się z niej dowiedzieć odwiedzający oraz czego dowiedzieć się nie powinni. Tak więc, na twojej stronie autopromocyjnej musi się znaleźć:

Podobne artykuły:


1. Zdjęcia

Zdjęcia na stronie autopromocyjnej powinny być dobrej jakości i w odpowiednim oświetleniu. Jeżeli, oprócz Twojej oficjalnej fotografii mają się tam znaleźć jeszcze inne zdjęcia, to muszą one być odpowiednio wyselekcjonowanie. Niezależnie od ich tematyki (sport, wakacje, hobby, udział w szkoleniach itp.) na każdym zdjęciu musisz wyglądać dobrze, być odpowiednio ubrany i mieć odpowiednie tło.


Unikaj następujących rodzajów zdjęć:

    • zdjęcia z imprez
    • pół-rozebranych zdjęć wakacyjnych
    • zdjęć prywatnych sytuacji domowych/rodzinnych
    • zdjęć, na których spożywasz posiłek
    • unikaj zdjęć, na których się nie uśmiechasz

Unikaj zdjęć w których tło stanowią:

    • obdrapane ściany i mury
    • płoty
    • osoby o złej aparycji
    • zniszczone lub stare środki transportu itp.

Generalnie, przygotowując zdjęcia do publikacji na strony www wato myśleć o niech jako o zdjęciach reklamowych i pod tym kątem je dobierać. Zdjęcia mają zawierać w sobie następujący przekaz: jestem spójny, zrównoważony, jestem profesjonalistą, który lubi się uczyć nowych rzeczy, wypoczywam czynnie, mam rodzinę/znajomych.

2. Informacje tekstowe

Informacje tekstowe na Twojej stronie powinny opisywać Cię jako pozytywną osobę bez nałogów, specjalistę w Twojej dziedzinie, człowieka mającego za sobą sukcesy zawodowe, aktywnego z pasja podchodzącego do życia.


Na Twojej stronie powinny się znaleźć następujące elementy tekstowe:

    • Krótka informacja o Tobie i Twoim życiu zawodowym
    • Krótka informacja o tym, czym się zajmujesz i co Cię w tym pasjonuje
    • Portfolio
    • Aktualne CV
    • Dane teleadresowe
    • Odnośniki do profili w portalach społecznościowych

3. Jak wzbogacić stronę?

Jeżeli chcesz wzbogacić swoją stronę o dodatkowe elementy, to możesz umieścić na niej np. artykuły o tematyce zawodowej lub związane z Twoimi pasjami: uprawianym sportem, regionem, w którym lubisz wypoczywać itp. Pamiętaj, że te informacje muszą być spójne z Twoim wizerunkiem - tak więc raczej nie pisz o kolekcjonowaniu łyżek do butów czy nurtem dekadenckim w poezji polskiej. Ogranicz się do tematów, które wskazują na Twoje aspiracje związane ze zdobywaniem wiedzy, aktywnym spędzaniem czasu czy podwyższaniem statusu materialnego.

4. Odnośniki do stron zewnętrznych

Jeżeli zamieszczasz linki do stron zewnętrznych, które chcesz polecić innym, pamiętaj nadal o tym, że Twoja strona ma funkcję reklamową - prezentuje w korzystnym świetle Twoją osobę. Zadbaj więc o zamieszczenie linków do stron, które prezentują treści spójne z Twoim wizerunkiem.

Podobne artykuły:


Ryszard Jórczak Nowoczesna Firma S.A.