Kupując on-line obdarujesz podwójnie

Kupując on-line obdarujesz podwójnie Pixabay.com

Już co drugi Polak kupuje przez internet. Dzięki transakcjom online możemy bez dodatkowych kosztów wspierać organizacje społeczne, fundacje czy lokalne inicjatywy. Umożliwia to serwis FaniMani.pl.

Święta kojarzą nam się z czasem spokoju, wizytą rodziny i spędzaniem wspólnych chwil z najbliższymi. Jednak od wielu lat, czy nam się to podoba czy nie, Boże Narodzenie ma wymiar coraz bardziej komercyjny. Gorączka przedświąteczna zaczyna się w centrach handlowych już w listopadzie. Początki tradycji obdarowywania prezentami sięgają IV wieku i powiązane są z życiem włoskiego biskupa św. Mikołaja, który dzielił się swoim majątkiem z potrzebującymi. Zwyczaj wręczania prezentów jaki znamy dziś, pojawił się w Polsce w XIX wieku. Wraz z pojawieniem się w Polsce serwisu FaniMani.pl nastał nowy etap obdarowywania. Teraz kupując prezenty przez internet, stajemy się podwójnym Świętym Mikołajem – obdarowujemy rodzinę lub przyjaciół, a przy okazji wspieramy wybrany przez nas cel charytatywny.

E-konsumenci wydają coraz więcej

Z roku na rok Polacy wydają coraz więcej przed Bożym Narodzeniem. Ponad połowa świątecznych budżetów przeznaczana jest na prezenty, a aż 86 proc. rodaków planuje je dawać i dostawać[1]. Jak wynika z badań przeprowadzonych dla magazynu Brief średni wydatek na gwiazdkowe prezenty w 2015 będzie wynosił blisko 500 zł[2]. Według raportu „Internauci 2014” przeprowadzonego przez CBOS[3], co drugi Polak robi zakupy przez internet. Duże nasilenie konsumenckiej aktywności w e-sklepach obserwuje się właśnie w okresie przedświątecznym. Z kolei według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Kupuję w Internecie 2014[4]”w ciągu ostatnich pięć lat liczba e-konsumentów wzrosła o 43 proc. Już ponad 12,5mln polskich internautów odwiedza sklepy w sieci. Zakupy online mają swoje duże plusy, które dostrzegł każdy, kto choć raz się na nie zdecydował. FaniMani.pl jest kolejnym powodem, dla którego warto kupować w intrenecie.

Podwójny prezent z Fanimani.pl

Nowością na rynku polskim jest możliwość wsparcia wybranej przez siebie organizacji społecznej przy okazji zakupów przez internet, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Umożliwia to serwis FaniMani.pl, który współpracuje z ponad 750 sklepami internetowymi (w tym Empik, Smyk, Matras, Agito, Douglas, W.Kruk, Groupon, Media Expert itd.) i 1739 organizacjami społecznymi, działającymi zarówno lokalnie, jak i w skali ogólnopolskiej.

FaniMani.pl daje możliwość pozyskiwania dodatkowych pieniędzy przez fundacje, stowarzyszenia, szkoły i inne organizacje. Wystarczy, że użytkownik zarejestruje się w serwisie, wybierze sklep, w którym zamierza dokonać zakupu i wskaże cel, który chce wesprzeć. Od każdej takiej transakcji, wybrana organizacja społeczna otrzymuje darowiznę w wysokości kilku procent wartości zakupów. Istotną zaletą serwisu jest fakt, że konsumenci nie wydają ani złotówki więcej, wspierając różne cele. Pieniądze, które trafiają do organizacji, pochodzą z budżetów marketingowych sklepów.

Podobne artykuły:

FaniMani.pl działa na zasadzie „pomagania przy okazji”. Serwis jest pierwszym w Polsce, który w taki sposób łączy możliwość zaspokajania własnych potrzeb z pomocą potrzebującym. FaniMani.pl umożliwia wspieranie wielu celów społecznych podczas zakupów w wielu sklepach i to klient decyduje gdzie kieruje wsparcie. Np. kupując na stronie Tchibo.pl sanki za 259zł, przeznaczamy 5 proc. wartości zakupów (13 zł ) dla Fundacji „Dr Clown” lub wybierając trzy książki Sapkowskiego o łącznej wartości 119 zł w sklepie Empik.com możemy przekazać 2,38 zł (2 proc. od wartości zakupów) Fundacji na Rzecz Zwierząt „Przytul Psa”.


[1] http://www.brief.pl/artykul,2521,na_swiateczne_prezenty_wydamy_486_zl.html

[2] http://www.brief.pl/artykul,2521,na_swiateczne_prezenty_wydamy_486_zl.html

[3] http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2014/K_082_14.PDF

[4] http://kupujewinternecie.info.pl/wp-content/uploads/2014/10/RAPORT-Kupuje-w-internecie.pdf


Partner of promotion Izabela Dorożuk