Małe firmy nie wykorzystują narzędzi e-marketingu

Małe firmy nie wykorzystują narzędzi e-marketingu Gajus - Fotolia

Własna strona www i jej pozycjonowanie w Google to najbardziej popularne metody promocji małych firm w Internecie. Jednak przedsiębiorcy są wciąż mało świadomi innych narzędzi, które mogłyby im ułatwić prowadzenie i reklamę swojego biznesu.

W badaniu przeprowadzonym we wrześniu br. wzięło udział 828 mikro- i małych firm, zarejestrowanych w serwisie Firmy.net. Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące m.in. miejsc, w których promują swoją ofertę w sieci, wykorzystywanych dodatkowych narzędzi e-marketingowych, a także odbytych szkoleń i najchętniej odwiedzanych przez nich serwisów internetowych o tematyce biznesowej. Badanie miało charakter otwarty – respondenci spontanicznie udzielali odpowiedzi na zadawane pytania.

Podobne artykuły:

MŚP najchętniej reklamują się w internecie w...

Google – to właśnie ta wyszukiwarka jest wciąż najpopularniejszym miejscem promocji polskich mikroprzedsiębiorców. Reklamuje się tam – przy pomocy adwords lub też przez pozycjonowanie swojej strony internetowej – 14,3% małych przedsiębiorstw. Polskie firmy są jednak świadome, że to nie wystarcza i dlatego chętnie prezentują swoją ofertę na innych portalach. Pośród nich zdecydowanie najpopularniejsze są internetowe katalogi i wyszukiwarki firm, które często zastępują najmniejszym firmom własną stronę www. Przedsiębiorcy najczęściej rejestrują się w wielu takich serwisach. Oprócz obecności w katalogu Firmy.net, aż 11,3% respondentów badania w sposób spontaniczny potwierdziło rejestrację w PF.pl, 6,2% w Zumi.pl, 4,3% w PKT.pl.

Utrzymuje się również trend korzystania z portali ogłoszeniowych/aukcyjnych, gdzie dochodzi do sprzedaży bezpośredniej, na czym najbardziej zależy małym firmom. Wśród tych serwisów najpopularniejsze pozostaje Allegro.pl, które spontanicznie wskazało 3,9% ankietowanych. Zwiększa się również odsetek firm promujących się w portalach z ogłoszeniami lokalnymi (m.in. Tablica.pl – 7,9%, Gumtree.pl – 3,1%, oraz Gratka.pl – 2,4%). 8,7% przedsiębiorców wybiera serwisy związane typowo z ich branżą, a 6% portale regionalne. Stosunkowo mało popularne są  porównywarki cen, które wskazało 1,6% respondentów.

E-promocja Firmy.net

PR Solutions