Marketing automation za grosze? Poznaj 3 narzędzia zza oceanu

Marketing automation za grosze? Poznaj 3 narzędzia zza oceanu retargeting

Wiele firm z sektora MSP twierdzi, że marketing automation nie jest dla nich, gdyż wymaga dużej inwestycji na starcie. Jest jednak kilka bezpłatnych rozwiązań, które warto przetestować, aby na ich podstawie podjąć decyzję o zakupie tego typu systemu.

Wybraliśmy trzy narzędzia warte uwagi i (niewielkich) pieniędzy.

O marketing automation usłyszycie na targach, konferencjach, śniadaniach biznesowych, nie mówiąc już o słowie pisanym – strony internetowe, blogi czy prasa branżowa. To zdecydowanie jeden z najgorętszych trendów ostatnich lat, choć w praktyce z pełnych możliwości kompleksowych systemów MA, korzysta niewiele podmiotów na rynku. Swoją przygodę z marketing automation warto rozpocząć od: Active Campaign, Autopilot czy ThriveHive. Dlaczego? Wyjaśniamy poniżej.

Active Campaign

Naszą subiektywną listę top 3. najlepszych programów marketing automation za grosze otwiera Active Campaign. To proste narzędzie typu all in one, skupiające całą esencję MA na jednej platformie. Narzędzie integruje rozwiązania do e-mailingu, marketing automation oraz CRM. System jest skalowalny, prosty w obsłudze, a ceny rozpoczynają się już od 9 dol. miesięcznie – wersja podstawowa do trzech użytkowników – a kończą na 149 dol. za najwyższy pakiet, gwarantujący nielimitowaną liczbę userów. Jak w przypadku każdego narzędzia, pojawiają się też minusy. Użytkownicy nie są do końca usatysfakcjonowani z wyglądu templat’ów wiadomości mailowych. Pojawiają się też głosy o małej intuicyjności rozwiązania.

Więcej http://www.activecampaign.com/

Autopilot

Numer 2 jest narzędziem równie popularnym i pozytywnie oceniany przez użytkowników, jak Active Campaign. Rozwiązanie posiada wbudowaną integrację z takimi programami jak: SalesForce, Segment, Twilio, Slack, GoodData czy Zapier. To pozwala na łatwe korzystanie z wielu kanałów komunikacji: online, offline, mobile w tym email czy SMS. Niestety głównym minusem platformy jest prędkość jej ładowania. Użytkownicy zwracają również uwagę na brak możliwości tworzenia formularzy czy landing page’y. Autopilot plasuje się również najwyżej w naszym zestawieniu jeśli chodzi o koszty. Ceny rozpoczynają się do 680 dol./ miesięcznie, choć w tej kwocie mamy nawet do 50 tys. kontaktów.

Więcej https://autopilothq.com/

ThriveHive

Narzędzie stworzone z myślą o potrzebach małego i średniego biznesu. ThriveHive posiada imponującą funkcjonalność, w tym: platformę marketingową, funkcję zarządzania kontaktami i leadami, tworzenie i wysyłkę wiadomości mailowych, kreator blogów i postów społecznościowych czy narzędzie do zarządzania reklamami m.in. Google AdWords. Dodatkowo użytkownik może liczyć na stałe wsparcie marketingowe (coaching). Platforma prezentuje się także atrakcyjnie cenowo. Podstawowy pakiet dostępny jest już od 30 dol./ miesięcznie. Użytkownicy zgłaszają pewne trudności przy formatowaniu tekstów wysyłek mailingowych, choć jak podkreślają, dzięki wsparciu opiekuna można rozwiązać je stosunkowo sprawnie i szybko.

Więcej http://thrivehive.com/

Jak rozpocząć swoja przygodę z marketing automation? Zdecydowanie polecamy na początek przetestowanie powyższych narzędzi – po to aby zobaczyć, że nie gryzą. Ale należy pamiętać, że Marketing Automation to inwestycja, która zwraca się w dopiero w dłuższej perspektywie i tak należy do niej podchodzić. Jeśli jesteśmy zdecydowani lub szukamy bardziej zaawansowanych rozwiązań i już na wstępie potrzebujemy narzędzia „szytego na miarę” czy integrujące się z pozostałymi systemami w firmie – warto skorzystać z consultingu.

Rockon Jan Prószyński