Marketing hotelowy. Jak skutecznie walczyć o nowych gości?

Marketing hotelowy. Jak skutecznie walczyć o nowych gości? Accor

W dobie internetu, forów, portali społecznościowych i branżowych, których podstawą funkcjonowania jest wymiana opinii między użytkownikami, już dawno stało się jasne, że najważniejszymi ambasadorami marki i „nośnikami” informacji są sami klienci.

Rola marketingu szeptanego w branży hotelarskiej znacząco rośnie – coraz więcej osób przed dokonaniem rezerwacji sprawdza, jaką opinią cieszy się dany obiekt wśród osób, które już go odwiedziły.

Coś więcej niż nocleg

Dlatego też tak ważna jest codzienna praca nad jakością obsługi klienta. Jego całościowe doświadczenie powinno być podstawą działania hotelu – pobyt w hotelu powinien nie tylko zaspokajać podstawowe potrzeby, lecz także stanowić dla gościa wyjątkowy sposób na spędzenie czasu, o czym będzie chciał opowiedzieć rodzinie, przyjaciołom i innym naszym potencjalnym klientom. To właśnie poprzez wywoływanie pozytywnych emocji zdobywa się lojalność klientów.

Lojalność się opłaca

Narzędziem, które pozwala ją wzmacniać, a także zachęcać już pozyskanych klientów do dokonywania rezerwacji w kolejnych obiektach pod szyldem marki, jest program lojalnościowy, poprzez który można nagradzać regularnie odwiedzających gości. Członkowie programu zbierają punkty, które następnie mogą zamieniać na starannie dobrane nagrody.

Podobne artykuły:

O atrakcyjności i skuteczności programów świadczą liczby – grono aktywnych użytkowników naszego programu – Best Western Rewards na całym świecie liczy ponad 21 milionów osób i stale rośnie. Jest on również opłacalny pod kątem finansowym – stosunek kosztu do uzyskanych dzięki nim przychodów jest bardzo korzystny. To wszystko składa się na to, że jest on kluczowy w kontekście pozyskiwania nowych gości. 

Best Western International Gheorghe Marian Cristescu