Marketing internetowy – na co stawiają agencje?

Marketing internetowy – na co stawiają agencje? internetum.com

Tworzenie stron, atrakcyjne treści, kampanie społecznościowe, pozycjonowanie w wyszukiwarkach – to główne narzędzia działania agencji marketingowych.

Internet to platforma, która oferuje współczesnemu marketingowi największe możliwości. Rozwój rynku reklamy internetowej jest wyjątkowo dynamiczny – realizowane od 2007 roku cykliczne badania IAB AdEx wskazują na stały wzrost wydatków na reklamę internetową (w 2015 roku przekroczyły 3 miliardy złotych). Wraz ze wzrostem popularności marketingu internetowego i ponoszonych na niego wydatków postępuje także jego profesjonalizacja. Agencje marketingowe nie skupiają się już na prostych formach reklamy, zamiast tego stawiają na atrakcyjne, wartościowe treści, solidny research i dominujące obecnie na rynku trendy – social i mobile.

Przyszłość leży w social mediach

Specjaliści dominujących na rynku domów medialnych i firm specjalizujących się w SEO zauważają, że rozwój social mediów postępuje i wciąż nie wyczerpano ich potencjału marketingowego. Przemyślane kampanie reklamowe prowadzone przez media społecznościowe – nie tylko sztandarowego już Facebooka, ale tez inne kanały, takie jak Twitter, Snapchat czy YouTube – dają największe możliwości dotarcia do wielu konkretnych grup docelowych oraz największy potencjalny zasięg. Atrakcyjne treści raz puszczone w świat przekazywane są dalej przez użytkowników – konkursy i akcje udostępniane przez internautów ściągają na fanpage nieraz tysiące osób. Przedstawiciele agencji marketingowych, np. INTERNETUM podkreślają istotność tych kanałów komunikacji – „kanały social media to jeden z najbardziej skutecznych sposobów budowania wiarygodności i kreowania marki online”.

Content is a king?

Agencje marketingowe duży nacisk kładą także na tak zwany marketing treści. Wiele firm zapomina, bądź nie zdaje sobie sprawy z tego, że samo produkowanie treści nie wystarczy. Aby „content” naprawdę był królem, istotne jest dostarczanie treści naprawdę wartościowych, dostosowanych do potrzeb konkretnej grupy docelowej. Przyciągają one nowych klientów, dostarczają im informacji na interesujące ich tematy, a zarazem budują wizerunek przedsiębiorstwa jako zaangażowanej instytucji, która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich partnerów.

Działalność SEO, starannie zaprojektowana strona internetowa, odpowiednio przygotowany e-mail marketing, tradycyjne reklamy pay per click – to inne formy promocji znajdujące się w ofercie większości agencji. Najskuteczniejsze będzie łączenie kilku różnych narzędzi oraz profesjonalne podejście.