Marketingowy nokaut warszawskiej Legii

Marketingowy nokaut warszawskiej Legii fot. fanpage Legii Warszawa

Najnowszy raport „Polska Piłka” pokazuje dominację Legii Warszawa w T-Mobile Ekstraklasie pod względem działań marketingowych.

W badaniu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” dotyczącym marca, mistrz Polski znalazł się na pozycji lidera we wszystkich analizowanych rodzajach mediów – w prasie, internecie oraz social media, uzyskując też najwyższy ekwiwalent reklamowy.

Podobne artykuły:

Wszystkie kluby odnotowały wzrost zainteresowania mediów

Poważne zmiany zaszły w kolejności czołówki. Na pierwszą pozycję powróciła wspomniana Legia, a podium uzupełniły Wisła Kraków i Lech Poznań. W ciągu miesiąca opublikowano 3,8 tys. materiałów dotyczących Legii w mediach tradycyjnych. Dystans do lidera utrzymywała Wisła Kraków (3,6 tys.). Lech Poznań zanotował już nieco większą stratę (3,3 tys.). Na czwartej pozycji uplasował się Górnik Zabrze, który wyprzedził Śląsk Wrocław i Jagiellonię Białystok.

Legia i marketing fot. Press-Service Monitoring Mediów

Wykres 1. Liczba publikacji na temat dziesięciu najbardziej medialnych klubów T-Mobile Ekstraklasy w podziale na prasę i internet – marzec 2014

Legia większą przewagę osiągnęła w sieci, gdzie drugie miejsce zajęła – podobnie jak w zestawieniu łącznym – Wisła Kraków. W prasie było to tylko kilkadziesiąt publikacji więcej niż ukazało się na temat Górnika. Zabrzanie zdystansowali tutaj „Białą Gwiazdę”, Lecha Poznań i Cracovię.

Pomimo dużej liczby materiałów Górnik Zabrze nie znalazł się w pierwszej trójce klasyfikacji biorącej pod uwagę ekwiwalent reklamowy. W przypadku tego klubu wyniósł on niecałe 20 mln zł. Z kolei Legia osiągnęła 25,2 mln zł, Wisła 22,9 mln zł, a Lech – 20,5 mln zł.

Legia Warszawa potwierdziła także swoją przewagę nad resztą klubów T-Mobile Ekstraklasy pod względem obecności w social media. Tutaj analitycy odnotowali niemal 30 tys. publicznych postów w języku polskim. Prawie dwukrotnie mniej takich wpisów traktowało o Lechu Poznań. Trzecie miejsce zajął Zawisza Bydgoszcz, który nieznacznie wyprzedził Widzew Łódź i Jagiellonię Białystok.

Legia Warszawa fot. Press Service Monitoring

Wykres 2. Liczba publikacji na temat dziesięciu najczęściej pojawiających się w social media klubów T-Mobile Ekstraklasy – marzec 2014

Na zdecydowane prowadzenie w I lidze wysunęła się Arka Gdynia. Drugą pozycję objęła Sandecja Nowy Sącz, a trzecią – Miedź Legnica.

Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej, wybranych portali internetowych oraz mediów społecznościowych. W marcu 2014 przeanalizowano 17,2 tys. publikacji z mediów tradycyjnych oraz 94 tys. postów z social media. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 marca 2014 - analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 700 tys. informacji z mediów tradycyjnych.


PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Marcin Gościniak