Meetup Innovation Nest podpowiada, jak znaleźć najlepszych pracowników dla start-upu

Meetup Innovation Nest podpowiada, jak znaleźć najlepszych pracowników dla start-upu web.gov.pl

Piotr Wilam i jego Innovation Nest zorganizują serię meetup-ów, której celem jest stworzenie platformy do komunikacji między start-upowcami. Ostatnim razem rozmawiali na temat start-upów działających w modelu SaaS.

Zgodnie z życzeniem Innovation Nest, organizowane przez nich wydarzenia zachowają formę kameralnego meetupu na dłużej – propozycja trafi wówczas do tych najbardziej właściwych ludzi, a same spotkania będą bardziej efektywne. Wilam chciałby je organizować co miesiąc, zapraszając start-upy i ekspertów z całej Polski i nie tylko.

Pierwszy meetup odbył się w październiku w Krakowie, a jego uczestniczy zastanawiali się, jak pozyskać "pierwszy tysiąc klientów". Kolejny, nt. fundraisingu w start-upie, odbył się w grudniu. W piątek 6 marca odbył się trzeci z kolei meetup, zatytułowany "SaaS Meetup: People", poświęcony tematyce pozyskiwania jak najlepszych pracowników oraz delikatnej sztuce pozbywania się tych, którzy się nie sprawdzili.

Wśród start-upowców krąży takie powiedzenie – inwestor nie inwestuje w pomysł, ale w ciebie i twój zespół. To prawda. Dobry pomysł jest ważny, ale jeszcze ważniejsi są ludzie, którzy będą w stanie przekuć ten pomysł w rzeczywistość. Świat start-upów pełen jest tego przykładów. Larry Page z Google potrzebował pomocy Sergieja Brina, a Steve Jobs często podkreślał wkład Steve'a Wozniaka w rozwój Apple.

web.gov.pl web.gov.pl

Porady dla start-upowych rekruterów

By start-up mógł się rozwijać, należy najpierw zadbać o rozwój zespołu. Kluczowa będzie dobra organizacja pracy. Właśnie dlatego jednym z najistotniejszych aspektów budowania firmy jest proces rekrutacji. Innovation Nest zaprosił trzech ekspertów, by pomogli start-upowcom podjąć właściwe decyzje personalne.

Ola Pszczoła pracuje jako menedżer HR dla software house'u Netguru. Start-upowcom radziła, by zatrudniali powoli, a zwalniali bez zwłoki. Podkreślała znaczenie firmowego brandingu w skutecznym wyszukiwaniu utalentowanych pracowników. Według Oli, pieniądze nie zawsze są jednym, czy nawet najważniejszym czynnikiem istotnym dla kandydatów. Uzdolnionym i ambitnym zależy też na tym, by projekt, w który się angażują, był naprawdę interesujący i dający szansę na rozwój. Jeśli utworzenie dobrego zespołu wymusza konieczność pożegnania się z kolegą/koleżanką, należy podjąć tę trudną decyzję. Trzeba to jednak zrobić z klasą, tak, by nie urazić odchodzącego pracownika. W ten sposób można uniknąć przykrych konsekwencji w przyszłości, np. w postaci jego niepochlebnych opinii na temat firmy

Zdaniem Thora Mullera, CIO Off.Grid:Electric, pierwsze trzy miesiące współpracy z nowym pracownikiem zwykle wystarczą, by przewidzieć, jak będzie ona wyglądać w ciągu następnych trzech lat. Należy także przyłożyć się do procesu wdrażania nowego pracownika, m.in. po to, by upewnić się, czy znajdzie on wspólny język z resztą zespołu. Według Mullera, nieustanna komunikacja to najlepszy sposób na uniknięcie jakichkolwiek przykrych niespodzianek.

web.gov.pl web.gov.pl

David Bizer z TalentFountain, były menedżer HR dla Google i Netscape, uważa, że już na początku działalności każdy start-up powinien zadbać o rozwinięcie kultury organizacyjnej. Tak jak w związku, konieczne jest zrozumienie wartości, jakimi w swoich decyzjach kierują się partnerzy. Przedsiębiorcy powinni zadbać o kulturę organizacyjną, która sprzyjać będzie rozwojowi i sukcesom poszczególnych pracowników.

Prócz wykładów ekspertów zewnętrznych, podczas meetupu odbyła się sesje mentoringowe z udziałem Partnerów Innovation Nest, Piotra Nędzyńskiego (COO Base), Jakuba Kubryńskiego (CEO DevSKiller), Paula Klippa (Product Manager w Kabanery) i Samuela Cooka (CEO Prism Communication). 2 godziny wystarczyły, by przeprowadzić aż 72 sesje. Dzięki nim start-upowcy mogli wysłuchać opinii na temat ich własnych projektów.

Podobne artykuły:

Jednym z najważniejszych elementów meetupu były też sesje Open Space Technology. W ich trakcie, w luźnej atmosferze można było porozmawiać o takich sprawach, jak kultura organizacyjna, efektywność w pracy, czy zatrudnianie pracowników zagranicą. Konsultacje z innymi start-upowcami często okazują się najlepszym sposobem na rozwiązanie problemów własnej firmy. Świadomość, że inni zmagają się z dokładnie takimi samymi problemami, jest także wartością samą w sobie.

– Jesteśmy zadowoleni z tego, jak rozwija się ten meetup. Tym razem przyszło 50 start-upowców, ale w ciągu następnych kilku chcemy dobić do setki – powiedział jeden z Partnerów Innovation Nest, Marcin Szeląg.

Meetupy Innovatipn Nest powstały w odpowiedzi na potrzeby lokalnego środowiska start-upowego. Zainteresowanie nimi pokazuje, jak bardzo jest ono aktywne, gotowe nie tylko do realizowania swoich celów biznesowych, ale także do intensywnej interakcji z innymi przedsiębiorcami. Każde takie spotkanie to dla start-upowca okazja nie tylko do zgłębienia swojej wiedzy, ale także poznania wartościowych partnerów oraz uczestniczenia w większym projekcie. Zgromadzenia ambitnych ludzi, którzy dążą do stworzenia jak najlepszych warunków dla przedsiębiorczości.

Artykuł pochodzi z serwisu web.gov.pl

Platforma Wspieramy e-Biznes Paul Chen