Miliony w skarbonkach naszych dzieci. Co najchętniej kupują nasze pociechy?

Miliony w skarbonkach naszych dzieci. Co najchętniej kupują nasze pociechy? shutterschock

Oszczędności posiadane przez dzieci mają wartość 1.044,6 mln zł – wynika z raportu „Junior Shopper 2015” na temat preferencji i zwyczajów zakupowych dzieci i młodzieży w wieku 7-15 lat.

Dzieci otrzymują pieniądze z trzech głównych źródeł: w postaci tzw. kieszonkowego (58 proc.), z prezentów pieniężnych (29 proc.) oraz w zamian za wykonanie konkretnej pracy domowej (13 proc.). Zdecydowana większość dzieci otrzymuje od rodziców pieniądze w ramach cotygodniowego kieszonkowego, którego wysokość wzrasta wraz z wiekiem dzieci.


Siła nabywcza dzieci w Polsce Siła nabywcza dzieci w Polsce



Samodzielnych zakupów artykułów spożywczych w różnych kanałach dystrybucji dokonuje 91 proc. dzieci w wieku 7-15 lat. Płeć nie jest kategorią różnicującą badaną populację. Równie chętnie kupują dziewczynki, jak i chłopcy. Chłopcy z przedziału 7-9 lat. kupują  nieco rzadziej (75 proc. deklaracji) niż dziewczynki (91 proc. deklaracji), natomiast wysoki poziom obydwu odsetków świadczy o i tak dużej aktywności zakupowej dzieci.


Najczęściej kupowane przez dzieci artykuły spożywcze to słodycze (82 proc.), napoje (80 proc.) oraz przekąski (79 proc.).

Dwa najczęściej odwiedzane przez dzieci miejsca, w których zaopatrują się w artykuły spożywcze to tradycyjny sklep spożywczy i sklepik szkolny. W tym pierwszym bywa nieco więcej osób, natomiast ten drugi odwiedzają częściej.

Bezpośredni wpływ dzieci na decyzje zakupowe rodziców

Niemal wszyscy rodzice zabierają swoje dzieci na zakupy artykułów spożywczych. W tym czasie prawie 60 proc. dzieci nalega na kupno jakiegoś produktu lub produktu konkretnej marki. Najwięcej dzieci namawia rodziców na zakup słodyczy (59 proc.).

Siła nabywcza dzieci w Polsce Siła nabywcza dzieci w Polsce