Mistrzowie Content Marketingu

Mistrzowie Content Marketingu Samsung

Co wspólnego mają Samsung, Nike i Red Bull? Wszystkie te marki chętnie wykorzystują content marketing i okazuje się, że robią to bardzo skutecznie.

Dla wielu osób CM to wciąż przede wszystkim artykuły i zdjęcia, które mają czynić stronę www i profile social media bardziej atrakcyjnymi. Prezentujemy przykłady, które pokazują, że w CM wcale nie musi o to chodzić.

Wybraliśmy osiem przykładów działań content marketingowych. Każde z nich jest na swój sposób niestandardowe. Na pierwszym miejscu znalazł się Samsung i jego selfie gwiazd z rozdania Oskarów.

Mistrzowie Content Marketingu whitepress.pl

w 2014 roku. Zdecydowanie można powiedzieć, że było to jedno z najdroższych zdjęć w historii świata, ale kwota 20 milionów dolarów się opłaciła – zdjęcie przyniosło niewyobrażalny wręcz rozgłos marce. Na podium znalazł się także Red Bull i skok ze stratosfery Felixa Baumgartnera.

Okazuje się, że w samej Polsce skok śledziły prawie 4 miliony osób. Obie kampanie wymagały do realizacji bardzo dużych budżetów, opiewających na dziesiątki milionów dolarów.

Ale to nie jest konieczność, ponieważ trzecia kampania jest realizowana przy dużo mniejszych nakładach i w żaden sposób nie czyni jej to mniej atrakcyjną. Dumb Ways to Die to kampania społecznościowa, która zachęca do szanowania życia i nienarażania go na zbędne niebezpieczeństwo. Przyjemna muzyka i wciągające animacje okazały się przepisem na sukces w social media. Równie interesujące są działania Snickersa, który błyskawicznie zareagował na ugryzienie Suareza w trakcie mistrzostw świata, działania Nike podczas Mundialu 2014 promujące aktywność fizyczną, czy Petplan – przykład jak wykorzystać Pinterest w działaniach CM.

Staraliśmy się wybrać różne przykłady, aby pokazać jak szerokie zastosowanie może mieć content marketing i że to nie tylko artykuły na stronę i kolejne wpisy na Facebooka. Obszarów do zagospodarowania jest znacznie więcej. Wybrane przez nas przykłady pokazują ponadto, że CM można skutecznie realizować zarówno mając wielomilionowe budżety, jak i dużo skromniejsze. 

W CM liczy się przede wszystkim kreatywność, bo to ona skupia uwagę odbiorcy, a tej nie da się przeliczyć ani na dolary ani na złotówki. Kiedy już zdecydujemy się na realizowanie pomysłu na działania content marketing, pamiętajmy, że niezwykle istotna jest jakość wykonania i konsekwencja. Kampanii średniej jakości, urywanych i nieregularnych jest aż za dużo. Jakość i konsekwencja
w dążeniu do celu to niezwykle wartościowe wyróżniki, które jednocześnie dużo mówią o firmie, która stoi za daną kampanią.

WhitePress s.c. Paweł Strykowski