Nazwa firmy a wizerunek marki

Nazwa firmy a wizerunek marki kantver - Fotolia

Nazwa firmy jest reklamą. Tym skuteczniejszą, im jest spójniejsza z wizerunkiem tworzonym za pomocą komunikatów wizualnych, audialnych, audiowizualnych, werbalnych.

Powinna wynikać z jasno wytyczonej strategii, misji, biznesowego systemu wartości, charakteru produktów i usług. Mówiąc mniej górnolotnym językiem, nazwa firmy powinna anonsować to, co najlepsze w ofercie, wskazywać na unikalne cechy. Powinna skutecznie, wyraziście odróżniać firmę od konkurencji. Stanowiąc kwintesencję marki powinna wyróżniać i dowartościowywać. Sugerować wyjątkowość. Co więcej, powinna to robić dyskretnie, z wyczuciem. Nikt bowiem nie lubi firm narcystycznych, megalomańskich, składających obietnice bez pokrycia. Stąd też nazwa firmy nie może być laurką, ale raczej efektowną wizytówką.

Subskrybuj autora aby czytać dalej

Agencja Klikmii Radosław Zieliński