Nesquik to nie kakao. KER wydała decyzję

Nesquik to nie kakao. KER wydała decyzję sxc.hu

Nesquik wprowadzał w błąd – uznała Komisja Etyki Reklamy. Reklama tego napoju kakaowego firmy Nestlé Polska promowała produkt jako kakao, który w rzeczywistości nim nie jest.

Jak podał Onet.pl, zdaniem KER napój Nesquik, ze względu na swój skład, nie może być reklamowany jako kakao. Reklama w oczywisty sposób nadużywa zaufania odbiorców i wykorzystuje ich brak doświadczenia. Ze spotu emitowanego w telewizji dowiadujemy się, że nowa receptura kakao w połączeniu z mlekiem pozwala dzieciom rosnąć, a śniadanie to najważniejszy posiłek dnia.

Problematyczne kakao

Według autorki skargi owa reklama zawiera nieprawdziwe informacje. Produkt nazywany jest w niej jako kakao, a tak naprawdę nie spełnia „przewidzianych prawem wymogów dla kakao, określonych w rozporządzeniu dotyczącym jakości handlowej dla wyrobów kakaowych i czekoladowych” – zauważa skarżąca.

Niezamierzony błąd

Nestlé Polska przyznała się do błędu oraz złego nazewnictwa promowanego produktu. Firma dodała jednocześnie, że nie było to jej celowym działaniem. „Błąd, który wystąpił w reklamie, był wynikiem nieprawidłowego przetłumaczenia nazwy produktu na etapie przygotowywania etykiety produktu i mechanicznie został powielony również w reklamie telewizyjnej”  – wyjaśniają przedstawiciele Nestlé. Firma skorygowała już błąd. Ostatni spot z błędnym określeniem emitowany był 8 lipca ub.r. Przyszłe reklamy Nesquika będą zawierać już prawidłową nazwę.

red.