Nie tylko e-commerce może mieć użyteczną stronę

Nie tylko e-commerce może mieć użyteczną stronę Image courtesy of by renjith krishnan/FreeDigitalPhotos.net

Na stronie marr.pl klienci mogą sprawdzić lokalizację i za pomocą specjalnego formularza umówić się na bezpłatne konsultacje. Mogą także zadać pytanie on-line, obliczyć ratę kredytu, czy sprawdzić cenę nieruchomości w MARR Business Park.

Strona Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego www.marr.pl została wyróżniona w prestiżowym, ogólnopolskim Programie certyfikacyjnym „Użyteczna Strona”, akredytowanym przez IAB Polska. 16 maja 2011 roku, w Teatrze Kamienica w Warszawie, zostały rozdane Godła „Użyteczna Strona”. MARR po raz pierwszy znalazła się w gronie laureatów Programu.

- To dla nas podwójne wyróżnienie  – mówi Dyrektor Departamentu Marketingu MARR – Edyta Przybylska. Po pierwsze dlatego, że w tym roku tylko 4 firmy przeszły proces certyfikacji i uzyskały wymagany wskaźnik użyteczności, a po drugie, wśród laureatów tylko MARR nie jest instytucją typowo komercyjną.

Podobne artykuły:

Wiadomo, że użyteczna strona jest podstawą e-commerce, bo klient niezadowolony z obsługi on-line może zrezygnować z produktów danej marki również poza siecią. Jednak wśród polskich organizacji publicznych czy instytucji non-profit nie ma wciąż jeszcze przekonania o tym, że funkcjonalna strona www to podstawa działalności. Szczególnie widoczne jest to w momencie, gdy działalność on-line nie przekłada się bezpośrednio na zyski, a klient i tak korzysta z usług danej instytucji – bo nie ma wyjścia, jeśli chce załatwić sprawę w urzędzie lub otrzymać dotacje unijną.


(kliknij obrazek aby go powiększyć)


„ Można powiedzieć, że udało nam się w tym zakresie znaleźć złoty środek, chociaż panuje powszechne przekonanie ze to mało możliwe. I tym bardziej jesteśmy dumni, że nasza strona dołącza w 2011 roku do grona portali stosujących najlepsze rozwiązania w zakresie user experience i usability. Mamy  certyfikat już za pierwszym podejściem i to przy wprowadzeniu zaostrzonych kryteriów;  to powód do satysfakcji i …dodatkowa mobilizacja do szukania kolejnych innowacyjnych rozwiązań - dodaje Przybylska.

Patronat nad Programem certyfikacyjnym „Użyteczna Strona”, prowadzonym przez Fundację Obserwatorium Zarządzania, objęło Ministerstwo Gospodarki oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Certyfikat jest akredytowany przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

MARR.PL

O stronie marr.pl odpowiada Dyrektor Departamentu Marketingu MARR – Edyta Przybylska.

Nowa strona Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego działa od listopada 2009 roku. Jej utworzenie było początkiem rebrandingu marki MARR.

Od momentu kształtowania wizji a potem projektowania przyświecał nam jeden zasadniczy cel – satysfakcja naszego użytkownika. Strona miała być po pierwsze łatwa w obsłudze i po pierwsze atrakcyjna wizerunkowo. Przy tym łatwo dostępna, funkcjonalna i odpowiadająca najnowszym trendom w relacjach biznesowych. 

Wiem jak ważna jest szybka i rzetelna komunikacja w świecie i ze światem zewnętrznym – zatem nasze wewnętrzne przekonanie o bogatej ofercie MARR  musieliśmy w czytelny sposób przełożyć w narzędzie komunikacji wykorzystując każdy atrakcyjny sposób i co ważne na początku – wzmocnić przekaz PR-owy związany z pozycjonowaniem naszego produktu czyli adresu www.marr.pl

Praca nad stroną to nie tylko codzienna aktualizacja. Staramy się, aby strona była miejscem  życia Agencji. Nie chcemy konkurować z tradycyjnymi formami interakcji typu spotkanie czy telefon ale.. gdyby natężenie ruchu na stronie wskazywało, że do lamusa odchodzi kontakt via łącza telefoniczne a  użytkownicy wolą nasze formularze on line to jest to widoczny sygnał, że nasza praca ma sens.

Oczywiście poza estetycznymi walorami portalu warto zauważyć liczne udogodnienia i narzędzia przygotowane z myślą o klientach MARR – znajdą u nas kalkulatory pożyczek, wyszukiwarki nieruchomości, kanał RSS, bibliotekę multimedialną i pewność, ze dalej już nie muszą szukać .

Taka aktywność możliwa jest dzięki przyjętemu modelowi współpracy w ramach firmy i efektywnemu zarządzaniu informacją. Każdego dnia nad stroną pracuje zespół ludzi, co pozwala nam w mocno rozbudowanej strukturze oferty MARR zachować czytelność i aktualność informacji. Pewnego rodzaju federacyjność poszczególnych Departamentów Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego kończy się właśnie na stronie internetowej www.marr.pl .

MARR o „użyteczności”

Użyteczna strona to taka, która „nie każe myśleć” klientom i odpowiada na ich realne potrzeby. Na „użytecznej stronie” klienci mogą łatwo, szybko i z satysfakcją znaleźć to, czego szukają. Taka strona pomaga zastąpić wszystkie „papierowe” czynności, wykonywanymi on-line.

Na stronie marr.pl klienci mogą sprawdzić lokalizację i za pomocą specjalnego formularza umówić się na bezpłatne konsultacje. Mogą także zadać pytanie on-line, obliczyć ratę kredytu, czy sprawdzić cenę nieruchomości w MARR Business Park.

Podobne artykuły:

Centrum Wspierania Biznesu w Krakowie