Niezmotywowany pracownik to wina szefa

Niezmotywowany pracownik to wina szefa Image courtesy of KROMKRATHOG/FreeDigitalPhotos.net

Polacy chcą angażować się w działalność firmy, w której pracują, i się z nią identyfikować. Dlatego pracodawca mający na uwadze dobro organizacji powinien interesować się kadrą oraz dbać o jej poziom satysfakcji.

Jest wiele metod, które pomogą stworzyć i utrwalić więź pracownika z firmą.

Aby zapewnić pozytywną atmosferę wśród kadry, pracodawcy muszą wkładać dużo wysiłku w stymulowanie jej zaangażowania, między innymi – dbać o dobre warunki pracy, realizować potrzeby szkoleniowe zatrudnionych osób, tworzyć rozbudowane programy socjalne i wsparcia.

„Polscy przedsiębiorcy zazwyczaj skutecznie zabiegają o zaangażowanie pracowników. Ta dbałość objawia się w licznych benefitach, profitach oraz różnego rodzaju organizowanych akcjach, np. wydarzeniach charytatywnych, spotkaniach plenerowych czy wyjazdach integracyjnych” – mówi serwisowi infoWire.pl Patryk Mordel, prezes zarządu firmy Smart MBC.

Rynek pracy się zmienia, w związku z tym potrzeba nowych metod, które pozwolą utrzymać wskaźnik satysfakcji pracownika na dobrym poziomie. Wyzwaniem dla polskich pracodawców z pewnością jest skuteczne docenienie zaangażowania kadry.

„Prezesi muszą podążać za nowymi trendami, a przede wszystkim dbać o pracowników, którzy są częścią organizacji. Potrzebują oni wsparcia, a rolą szefa jest ich zrozumienie i udzielanie im pomocy” – podkreśla ekspert.