Nowoczesne oprogramowanie również dla branży hotelowej

Nowoczesne oprogramowanie również dla branży hotelowej AccorHotels

Zarządzanie obiektem noclegowym może być prostsze, dzięki wdrożeniu systemów PMS (Property Management Systems), czyli systemów do zarządzania hotelami. Już nie tylko duże sieci hoteli, ale i mniejsze obiekty mogą sobie na nie pozwolić.

W prowadzeniu małego hotelu i pensjonatu ważny jest czas i precyzja, aby dobrze dograć obłożenie pokoi w danym okresie i przypadkiem nie pomylić rezerwacji. Wybór odpowiedniego systemu może znacznie ułatwić zarządzanie obiektem noclegowym i pobytami gości. Systemy PMS dla małych obiektów noclegowych, to również niższe koszty ich zakupu i wdrożenia. Jednak, to nie jedyne korzyści, wśród których wymienić należy również prostą i intuicyjną obsługę.

Wszystkie rezerwacje w jednym miejscu

Jeśli do tej pory miałeś trudność z bieżącą obsługą rezerwacji, to dzięki systemom PMS całkowicie się to zmieni, bowiem pozwalają one uniknąć problemów związanych ze złożonymi rezerwacjami. Tradycyjna książka meldunkowa bardzo często utrudnia bieżącą kontrolę nad pokojami, dlatego często pojawia się problem overbookingu. Systemy PMS umożliwiają sprawne zarządzanie rezerwacjami, kontrolę nad ilością wolnych pokoi czy nawet śledzenie ilości gości, którzy aktualnie znajdują się w hotelu.

System mają również możliwość zarządzania grupowymi rezerwacjami, gdyż można na bieżąco śledzić liczbę zajętych pokoi, a nawet pozwalają również na wizualizację całego obiektu. Dzięki temu zrealizowane może zostać każde życzenie gości, między innymi te związane z konkretnymi wymaganiami odnośnie do pokoju, zatem pracownicy recepcji mogą sprawnie i szybko rozlokować gości.

Finanse pod kontrolą

Systemy PMS to nie tylko duże ułatwienie dla personelu hotelowego, to również ogromne wsparcie dla osób zarządzających obiektem. Między innymi za sprawą kontrolowania finansów. Oprogramowanie umożliwia wystawianie klientom rachunków za wszystkie wykupione przez nich usługi, co więcej umożliwia przeprowadzanie wszelkich rozliczeń. Zarówno tych gotówkowych, jak i bezgotówkowych.

Podobne artykuły:

Integralność systemu z hotelową restauracją

Prowadząc obiekt noclegowy z restauracją zawsze trzeba z góry planować zamówienia. Mając stałą kartę, warto przyjrzeć się raportom związanym z zapotrzebowaniem na konkretne potrawy. Dzięki temu unikniemy nadprogramowych zapasów, a co się z nimi wiąże strat produktach. Systemy PMS to nie tylko zarządzanie samymi magazynami czy posiłkami, to również możliwość dodawania dodatkowych informacji do poszczególnych potraw. Chodzi tutaj o specyficzne wymagania odnośnie do posiłków dla diabetyków, wegan czy alergików. Chcąc zadbać o szczegółowe wymagania klientów możemy w systemie dodawać różnego rodzaju notatki dotyczące gustów kulinarnych klientów. Klienci z pewnością docenią takie indywidualne traktowanie, a kuchnia nie będzie miała problemu z przygotowaniem posiłku skrojonego na potrzeby konkretnego klienta.

Nowy wymiar komunikacji

Decydując się na wdrożenie systemów PMS możemy liczyć na całkowitą zmianę sposobu komunikacji między pracownikami. Personel może wymieniać się między sobą spostrzeżeniami odnośnie do poszczególnych klientów, przesyłać sobie pocztę. Oprogramowanie pozwala również pracownikom przesyłać między sobą raporty i dokumenty związane z hotelem.

Natomiast dzięki możliwości dodawania notatek pracownicy mogą informować cały personel o ważnych wydarzeniach w hotelu, czy też dotyczące gości hotelowych. Dodatkowo jeśli w hotelu działa restauracja, to możliwa jest błyskawiczna komunikacja między salą a kuchnią. Dzięki temu hotelarze mają pewność, że ograniczona zostanie liczba pomyłek w zamówieniach oraz wydawanych potrawach.

Nowe możliwości dla obiektów noclegowych

Wdrażając w hotelu, pensjonacie lub dowolnym obiekcie noclegowym systemy PMS mamy gwarancję, że wszystkie pomieszczenia będą utrzymane w tym samym standardzie, zarówno jeżeli chodzi o czystość, obsługę, jak i komunikację. Poczynając od kuchni czy restauracji, kończąc na barze i pokojach. Niezależnie od otrzymanego pokoju klienci zawsze mogą liczyć na ten sam standard zarówno, jeśli chodzi o czystość, jak i wyposażenie. Personel odpowiedzialny za utrzymywanie czystości w hotelu za pomocą systemu może wymieniać się informacjami odnośnie do posprzątanych już pomieszczeń, czy też tych, które wymagają dopiero sprzątania.

Ogromnym atutem systemów PMS jest możliwość ich integrowania z systemami POS, które bardzo często są wykorzystywane do zarządzania hotelową restauracją. Co daje takie połączenie? To między innymi możliwość zintegrowania restauracyjnych rachunków z rachunkami za pokój. Taka funkcjonalność ułatwia pracę personelowi, który może wystawić jeden zbiorczy rachunek. To również korzyść dla klientów, którzy mogą w ten sposób poznać całą historię wydatków w hotelu.

Posbox SA Jarosław Kluszczyński