Nowoczesne zarządzanie i efektywne funkcjonowanie w wielozadaniowym miejscu pracy

Nowoczesne zarządzanie i efektywne funkcjonowanie w wielozadaniowym miejscu pracy Image courtesy of adamr/ FreeDigitalPhotos.net

Właściciele małych i średnich firm doceniają możliwości, jakie dają nowoczesne technologie i umożliwiają pracownikom korzystanie zarówno z telefonów stacjonarnych i komórkowych, jak i z komunikatorów internetowych czy z poczty elektronicznej.

Komunikacja zajmuje bardzo ważne miejsce w funkcjonowaniu większość polskich firm. Pracownicy rozmawiają z klientami, istotny jest też przepływ informacji między poszczególnymi pracownikami danego przedsiębiorstwa. Kontakty są więc nieodłączną częścią biznesu.

Podobne artykuły:

Źródeł informacji w miejscu pracy jest wiele, tak jak wiele jest zadań. Co zrobić, żeby wszystkie wiadomości docierały do nas na czas oraz by komunikacja z klientem i innymi pracownikami odbywała się bez żadnych komplikacji? Jak zarządzać przestrzenią, żeby miejsce pracy było przyjazne dla pracowników? Warto zastosować pewne udogodnienia, które zostały stworzone specjalnie z myślą o wielozadaniowych miejscach pracy.

Bez ograniczeń

Pracownicy biurowi bardzo często muszą się przemieszczać. Poza tym praca w jednym miejscu i w jednej pozycji nie jest komfortowa. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom pracownicy nie są przykuci do swych biurek, urządzenia mobilne pozwalają bowiem na oddalanie się od właściwego miejsca pracy.
Ruchy pracowników nie są już ograniczone przez okablowanie, ponieważ na rynku dostępne są bezprzewodowe zestawy słuchawkowe, zapewniające możliwość przemieszania się i oddalania od biurka – w wolnej przestrzeni nawet do 180 metrów, a w obrębie budynków do 55 metrów.

Bardzo ważną cechą dobrego sprzętu mobilnego jest intuicyjna instalacja i łatwa obsługa – nawet najbardziej zaawansowane rozwiązanie powinno być przyjazne dla zwykłych użytkowników. Warto także zwrócić uwagę na szybkie i wygodne ładowanie urządzeń mobilnych oraz na żywotność akumulatora.

Telekonferencje

Przedsiębiorcy niejednokrotnie borykają się z problemem koordynacji placówek, położonych w oddalonych od siebie lokalizacjach. Polskie firmy poszukują także sposobów na ograniczenie liczby podróży służbowych, osłabienie ich negatywnego wpływu na środowisko oraz na redukcję kosztów, przy równoczesnym zachowaniu dotychczasowej wydajności firmy. Rozwiązaniem może być organizacja telekonferencji. Oszczędności wynikające z zastosowania nowoczesnych technologii są znaczne. Organizowanie telekonferencji zamiast częstych bezpośrednich spotkań ma także aspekt ekologiczny – pozwala bowiem na ograniczenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery.

Osobista obecność pracowników na ważnych  spotkaniach jest najlepszym rozwiązaniem, ale wiąże się z koniecznością poniesienia przez firmę kosztów podróży, delegacji, czy zakwaterowania. Podróże służbowe wymagają dużych nakładów finansowych, zajmują też dużo czasu. Pracownicy muszą poświęcić wiele godzin na dojazd lub lot samolotem, często w bardzo odległe miejsce. Tymczasem zorganizowanie telekonferencji umożliwia zarządzanie czasem osób zatrudnionych w danej firmie w korzystniejszy dla przedsiębiorstwa sposób.

Aby przeprowadzać telekonferencje trzeba zainwestować w odpowiedni sprzęt, na którym nie warto oszczędzać. Dobór odpowiednich urządzeń gwarantuje komfort oraz znakomity dźwięk. Jednym z takich rozwiązań jest DW Office, bezprzewodowy system słuchawkowy służący do zastosowania w biurach i salach konferencyjnych. Urządzenie pozwala na przeprowadzenie konferencji telefonicznej za pomocą nawet czterech słuchawek zalogowanych jednocześnie do jednej stacji bazowej. Zestaw minimalizuje bariery, które są normą w trakcie tradycyjnej komunikacji telefonicznej. Podczas korzystania z tego nowoczesnego rozwiązania użytkownik może mieć pewność, że otrzyma  dźwięk najwyższej jakości, co pozytywnie wpływa na kontakt z klientem.

Tomasz Sieńczyk Garets Sp z o.o.