Obsługa klienta 2016 – jakie zmiany nas czekają?

Obsługa klienta 2016 – jakie zmiany nas czekają? Pixabay.com

„Proszę czekać na połączenie z konsultantem” – czy w 2016 roku nie usłyszymy już tego zdania? Jakie zmiany nastąpią? Wszechkanałowość w małych firmach, personalizacja i optymalizacja kosztów w dużych.

W 2016 roku do wyjątków będą należały firmy oferujące swoim klientom możliwość kontaktu tylko przez telefon lub tylko przez e-mail. Standardem staje się wielokanałowość (multichannel), co oznacza, że do działu obsługi można nie tylko dzwonić i pisać maile, ale także czatować i coraz częściej zadawać pytania przez media społecznościowe. Można również prognozować, że w 2016 roku coraz więcej małych i średnich firm będzie korzystać z platform komunikacyjnych, które jednocześnie zbierają dane ze wszystkich kanałów komunikacji, rejestrują je we wspólnej bazie danych i w tym samym czasie udostępniają konsultantom.

Subskrybuj autora aby czytać dalej

PR EXPERT Marcin Wojciechowski