Outsourcing procesów rekrutacyjnych

Outsourcing procesów rekrutacyjnych www.sxc.hu

Obecnie wiele z firm decyduje się na korzystanie z doświadczenia dostawców Recruitment Process Outsourcing (RPO) czyli outsourcingu procesów rekrutacyjnych.

ManpowerGroup Solutions opublikował opracowanie eksperckie „Outsourcing Procesów Rekrutacyjnych. Jaki powinien być dostawca RPO?”.

Według aktualnych prognoz tempo rozwoju globalnego rynku RPO w 2013 roku wyniesie 12-17%1. Dostawca usług RPO pełni rolę działu rekrutacji firmy: wykorzystując swoją wiedzę o rynku, doświadczenie w branży i dostęp do zasobów talentów, może zagwarantować wysoki poziom kompetencji kandydatów, skrócić czas potrzebny na rekrutację i zmniejszyć koszty. Są to aspekty procesu rekrutacji, z którymi pracodawcy często mają problemy, jeśli próbują zajmować się nimi samodzielnie.  

- Zależności pomiędzy pracodawcami a dostawcami RPO będą się zmieniać: ci pierwsi będą potrzebować nowych usług, a ci drudzy będą dokładać wszelkich starań, aby zapewniać je klientom i jeszcze bardziej usprawniać procesy pozyskiwania wykwalifikowanych pracowników - komentuje Magdalena Kalitan-Adamek, RPO Solutions Architect w ManpowerGroup Solutions. - Już dziś można zaobserwować wiele zmian w tym zakresie, jednak ewolucja w kierunku RPO w nadchodzących latach będzie jedynie nabierać tempa. Wobec tego wyzwaniem dla firm jest dziś znalezienie dostawcy, który nie tylko zapewni odpowiedni dopływ talentów, ale także będzie w stanie, za pomocą innowacyjnych rozwiązań, dostosować się do zmiennych i coraz bardziej skomplikowanych potrzeb rekrutacyjnych - dodaje Magdalena Kalitan-Adamek.

Podobne artykuły:

W dzisiejszej rzeczywistości biznesowej dostawcy usług RPO muszą sprawdzać się w trzech obszarach:

  • Wykorzystanie Big Data.
  • Mikrotargeting talentów. 
  • Funkcja laboratorium dla procesów rekrutacyjnych klienta.

Big Data i RPO

Niektórzy pracodawcy wiedzą, jak korzystać z ogromnych zasobów danych cyfrowych (np. z portali społecznościowych czy urządzeń mobilnych) i zbierać informacje, aby zidentyfikować, przyciągnąć, zatrudnić i zatrzymać talenty. Odpowiedni dostawca RPO musi dysponować możliwością wykorzystania Big Data na wszystkich etapach procesów rekrutacyjnych.

W dzisiejszych czasach, gdy ewidentny jest niedobór wykwalifikowanych pracowników, a standardowe techniki i strategie rekrutacji są coraz mniej skuteczne, dostawca usług RPO powinien analizować Big Data w celu określenia rynków do pozyskania talentów. Kluczowym aspektem jest także zrozumienie potrzeb dostępnych kandydatów i opracowanie sposobów, aby ich przyciągnąć.

Podobne artykuły:

ManpowerGroup Sp. z.o.o.