Outsourcing procesów rekrutacyjnych

Outsourcing procesów rekrutacyjnych www.sxc.hu

Obecnie wiele z firm decyduje się na korzystanie z doświadczenia dostawców Recruitment Process Outsourcing (RPO) czyli outsourcingu procesów rekrutacyjnych.

Mikrotargeting talentów

Kiedyś proces pozyskiwania pracowników ograniczał się do publikacji ogłoszeń i oczekiwania, aż kandydat się zgłosi. Dziś wiadomo, że dostarczanie klientom pożądanych pracowników wymaga proaktywnego podejścia.  

Dostawcy usług RPO mają dziś zasób narzędzi, które pozwalają na mikrotargeting, czyli dopasowanie strategii rekrutacyjnej do konkretnego człowieka. Przykładowo dobry dostawca RPO będzie w stanie pozyskać nazwiska, dane kontaktowe oraz informacje o doświadczeniu i umiejętnościach kandydatów, które mogą nie być dostępne na LinkedIn czy innych portalach społecznościowych.

Dodatkowo, dostawca RPO będzie wiedział, jak sprawić, aby potencjalny pracownik przyjął propozycję pracy i zdecydował się na ewentualną przeprowadzkę. W tej kwestii kluczowa jest wiedza o tym, jakie oferty pracy rozważa jeszcze kandydat. W ten sposób rekruter może przygotować argumenty i ofertę, która przebije propozycję konkurencji.

RPO jako laboratorium

Dostawcy RPO wprowadzają do swojej oferty nowe metody rekrutacji i rozwiązania informatyczne, niektórzy posiadają też możliwości badawcze i deweloperskie, aby sprawdzać najnowsze narzędzia i techniki.

Testowanie nowych metod rekrutacyjnych, takich jak wideo-rozmowy kwalifikacyjne czy różne narzędzia wspomagające mikrotargeting talentów i tworzenie kompletnych baz danych sprawia, że pracodawcy mogą być pewni dostępu do efektywnych rozwiązań bez konieczności inwestycji i samodzielnego ich testowania.

Sukces z RPO

Zmieniające się potrzeby pracodawców sprawiają, że dostawcy usług RPO i ich rozwiązania również muszą ewoluować, tak aby dostosować się zarówno do klientów jak i kandydatów. Podejście standardowe do wszystkich nie jest dziś w stanie zapewnić organizacjom pozytywnych wyników rekrutacyjnych.

Firmom, które przy nim pozostaną, niezwykle ciężko będzie osiągnąć sukces ze względu na brak dostępu do talentów. Aby zagwarantować sobie przewagę nad konkurencją i możliwość przyciągnięcia i pozyskania najlepszych kandydatów, firmy muszą dziś wymagać więcej od swoich dostawców RPO.

Dostawca nie może ograniczać się do bycia uzupełnieniem działu HR – powinien wcielić się w rolę partnera strategicznego, który dysponuje danymi z rynku i jest w stanie dostarczać odpowiednią liczbę kandydatów z niezbędnymi kwalifikacjami.

Podobne artykuły:

Dzięki analizie danych na temat trendów rekrutacyjnych, wyników finansowych i założeń strategicznych, dostawca usług RPO jest w stanie opracować możliwe scenariusze przyszłych wydarzeń, oszacować zapotrzebowania kadrowe i przygotować plan działań gwarantujący dotarcie w przyszłości do pożądanych zasobów ludzkich. Integrując planowanie finansowe z danymi o rynku pracy i źródłach talentów, dostawca RPO jest w stanie przewidzieć również koszty pozyskania pracowników.

ManpowerGroup Sp. z.o.o.